تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
مصاحبه اختصاصی بیمه معلم با کارشناس ارشد تغذیه

توصیه‌های غذایی به زائران کربلا

سفر به کربلای معلی در ایام اربعین، سفری برای تعمیق معرفت و نزدیکی به معبود است؛ با این‌حال با وجود گرمای شدید هوا و مصائب مسیر، زائران نیازمند مراقبت‌ها و رعایت نکته‌هایی هستند تا تجربه این سفر دلنشین‌تر شود.

اقتصاد۲۴-فاطمه دهقانی کارشناس‌ارشد تغذیه در گفتگوی اختصاصی با روابط‌عمومی بیمه معلم با اشاره به اهمیت تغذیه طی سفر به کربلا گفت: با توجه به گرمای هوا، نخستین نکته برای زائران، نوشیدن آب و مایعات به اندازه کافی است. از نوشیدن آب سرد و یخ اجتناب شود و به جای آن شربت‌های آبلیمو و خاکشیر با دمای ولرم نوشیده شود.

او با توصیه اکید بر ممنوعیت مصرف غذا‌های پرچرب و فرآوری شده، افزود: هر چقدر استفاده از سبزیجات و میوه‌هایی که به خوبی شسته شده‌اند و سرشار از پتاسیم، منیزیم و سدیم هستند، جدی‌تر گرفته شود، سطح انرژی زائران هم بیشتر خواهد شد.

دهقانی تصریح کرد: مایعات کافئین‌دار، چای پررنگ و مصرف نوشیدنی‌های قندی و گازدار نیز می‌تواند به کم‌آبی بدن منجر شود و انرژی زائران را کاهش دهد؛ بنابراین توصیه می‌کنم حتما در طول مسیر، زائران چای کمرنگ بنوشند و تا حد امکان به جای قند مصنوعی، قند‌های طبیعی مانند خرما و مویز میل کنند.

این کارشناس تغذیه در پایان با اشاره به راهکار‌هایی برای افزایش سطح انرژی گفت: از آنجایی که مراسم اربعین، نیازمند پیاده‌روی‌های طولانی است، زائران باید سطح انرژی خود را بالا نگه دارند. به همین علت توصیه می‌کنم، زائران عزیز برای افزایش انرژی از آجیل‌های خامی، چون بادام، پسته، مویز و همچنین مکمل‌هایی مانند B۱ استفاده کنند.

ارسال نظر