تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
تزریق سرمایه به بازار

پیش بینی بورس امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

دیروز خبری منتشر شد که تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه به صندوق توسعه بازار سرمایه انجام خواهد شد. بزرگی این رقم سیگنال قابل توجهی برای بازار است که می‌تواند بازار را بالا بکشد.


اقتصاد۲۴- در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۵ هزار و ۴۸۶ واحد افت کرد و به رقم ۲ میلیون و ۳۲ هزار و ۵۵۶ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۸۹۶ واحد پایین آمد و در رقم ۶۳۸ هزار و ۶۹۰ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۱۲ واحد ریزش کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۷۹۳ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش ۱۵۵ واحدی داشت و به سطح ۱۱۰ هزار و ۹۶ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه شنبه، ۲۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۷۹ درصد از نماد‌های بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت کالسیمین (فاسمین)، شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس (حفارس) و شرکت سیمان غرب (سغرب) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان (کرومیت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های چکاپا (شرکت صنایع کاغذ پارس)، ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) و کهمدا (شرکت شیشه همدان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه گپایگان (غگلپا)، شرکت فرابورس ایران (فرابورس) و شرکت آ س پ (آ. س. پ) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید: لبخند بورس به وزیر اقتصاد


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۷۹ نماد صف خرید داشتند و ۳۰۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۰۲ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۳ درصدی به رقم ۵۸۰ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص‌های بورس تهران پس از چهار روز معاملاتی متوالی ریزش کردند. شاخص کل ۵ هزار و ۴۸۶ واحد معادل ۰.۲۷ درصد پایین آمد. این در حالیست که محدودیت ۲ درصدی دامنه نوسان قیمت سهام تداوم دارد.

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نماد‌های فملی، فولاد، وبملت، شپنا و شستا ریزش کرد. ارزش معاملات خرد سهام نیز ۳۷ درصد ریزش کرد و به ۲ هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان رسید.

همچنین دیروز برای دومین روز پیاپی پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۱۳۹ میلیارد تومان بود. نماد‌های فولاد، خودرو، فملی، شپدیس و غالبر بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

در عین حال دیروز خبری منتشر شد که تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه به صندوق توسعه بازار سرمایه انجام خواهد شد. بزرگی این رقم سیگنال قابل توجهی برای بازار است که می‌تواند بازار را بالا بکشد.

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر