تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

مجید انصاری کیست؟/ همه سوابق سیاسی معاون حقوقی پزشکیان

مجید انصاری سیاست‌مدار اصلاح‌طلبیست که امروز ازسوی مسعود پزشکیان به‌عنوان معاون حقوقی منصوب شد. او تاکنون بارها و بارها و در دول گوناگون عهده‌دار این سمت بوده است.

اقتصاد۲۴- مسعود پزشکیان درحال چیدن کابینه است و پس از رای اعتماد وزاری پیشنهادی‌اش حالا درصدد انتصاب مدیران دولتش است و امروز در راستای همین امر مجید انصاری را به‌عنوان معاون حقوقی‌اش منصوب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری درحالی معاون حقوقی رییس‌جمهور شده است که تاکنون و در دول گوناگون بار‌ها و بار‌ها در این سمت فعالیت کرده است.

مجید انصاری کیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری ۱۰ فروردین ۱۳۳۳ و از نزدیکان امام خمینیست. آن‌ها خانوادگی در سیاست بودند برای نمونه محمدعلی انصاری و حمید انصاری برادران او از اعضای شاخص دفتر سید روح‌الله خمینی بودند.

مجید انصاری سابقه عضویت همزمان در سه نهاد مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد.

پیشینه و سوابق اجرایی

رییس سازمان زندان‌ها

مجید انصاری نخستین رییس سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ بود.

مجید انصاری همچنین از سال ۱۳۸۰ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

انصاری تاکنون بار‌ها در سمت معاون حقوقی فعالیت داشته است برای نمونه در دولت هشتم از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ و در دوران ریاست‌جمهوری سید محمد خاتمی در این پست فعالیت می‌کرد. او هم‌چنین در دولت یازدهم از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ سمت معاون امور مجلس رئیس‌جمهور و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ سمت معاون حقوقی رئیس‌جمهور را برعهده داشت.


بیشتر بخوانید: محمد اتابک وزیر پیشنهادی وزارت صمت کیست؟


مجید انصاری برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دوم دی ماه ۱۳۹۴ نام‌نویسی کرد، اما صلاحیتش تایید نشد.

معاون حقوقی مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان امروز اول مرداد ۱۴۰۳ مجید انصاری را به سمت معاون حقوقی رییس جمهور منصوب کرد.

در متن حکم مسعود پزشکیان برای انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری به سمت معاون حقوقی رئیس جمهور آمده است:

«حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای مجید انصاری

به استناد اصل ۱۲۴ قانون اساسی و با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی، به موجب این حکم جنابعالی را به سمت «معاون حقوقی رئیس جمهور» منصوب می‌نمایم.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیئت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.
توفیق آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله از درگاه خداوند سبحان خواستارم.»

ارسال نظر