تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

سقف انتقال کارت به کارت تغییر کرد؟

براساس اعلام بانک مرکزی، سقف تراکنش های بانکی روزانه با توجه به نوع تراکنش متغیر است.

اقتصاد۲۴- انتقال وجه از طریق کارت به کارت یکی از رایج‌ترین روش‌های پرداخت در جامعه امروز است. اما بانک مرکزی برای جلوگیری از پولشویی و سفته‌بازی، محدودیت‌هایی را در قالب سقف کارت به کارت در نظر گرفته است. مبلغی که می‌توانید روزانه از طریق کارت به کارت انتقال دهید، به عوامل مختلفی از جمله نوع بانک، روش انتقال (از طریق گوشی، خودپرداز، اینترنت و ...) و سیاست‌های بانک مرکزی بستگی دارد.

محدودیت‌های انتقال وجه از طریق کارت به کارت، بسته به روش انجام تراکنش متفاوت است. به عنوان مثال، سقف انتقال وجه با استفاده از عابربانک با سقف انتقال وجه از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی متفاوت خواهد بود.

بر اساس این دستورالعمل، تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موظفند سقف روزانه انتقال وجه از طریق درگاه‌های اینترنتی خود را برای افراد حقیقی ۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیون تومان) تعیین کنند. همچنین، برای افراد حقیقی فاقد پرونده مالیاتی، سقف ماهانه انتقال وجه اینترنتی یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.

این محدودیت‌ها شامل تمامی روش‌های انتقال وجه از جمله کارت به کارت اینترنتی می‌شود و به صورت یکسان برای همه بانک‌ها اعمال خواهد شد. انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزار‌های پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.


بیشتر بخوانید: سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟


همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه‌های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است و کنترل محدوده اعلام شده بر عهده موسسه اعتباری صادر کننده کارت است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنیست؛ حداکثر برداشت وجه در خودپرداز‌ها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر