تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳

چیپس خوردن کامالا هریس جنجالی شد

علاقه ترامپ به فست فود از بیگ مک گرفته تا کی اف سی کاملا مستند شده است. با این وجود، رسانه‌های محافظه کار این زیاده روی‌های ترامپ را ویژگی دوست داشتنی یک رهبر به عنوان یک "انسان عادی" می‌دانستند. این زن ستیزی رسانه‌های محافظه کار است. آنان موذیانه زمانی که ترامپ هوش زیاد خوردن می‌کند آن را جالب می‌بینند، اما وقتی هریس همان کار را انجام می‌دهد به عنوان نوعی نقص شخصیتی قلمداد می‌کند.

اقتصاد۲۴- در ادامه به اخبار جنجالی و حواشی کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا خواهیم پرداخت:

 در دنیایی که رهبران سیاسی برای هر تصمیمی که اتخاذ می‌کنند مورد بررسی قرار می‌گیرند جای تعجبی ندارد که حتی انتخاب میان وعده آنان نیز می‌تواند به خوراک حملات حزبی تبدیل شود. "الیزابت هاسلبک" مجری سابق برنامه‌های شبله خبری "فاکس نیوز" در جریان حضور اخیر خود در یکی از برنامه‌های آن شبکه خبری از "کامالا هریس" معاون رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل خوردن چیپس ترتیلا برند "دوریتوس" انتقاد کرد. اشاره او به اظهارات پیشین کامالا بوده که گفته بود پس از انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور در سال ۲۰۱۶ میلادی یک بسته چیپس خورده بود. هریس در این باره گفته بود:"آن شبه به خانه رفتم و با یک بسته چیپس ناچو دوریتوس سایز بزرگ روی مبل نشستم. چیپس را حنی با داگ (همسرش) نیز به اشتراک نگذاشتم. صرفا با بهت و ناراحتی کامل تویزیون را تماشا کردم. هشت سال بعد هنوز دو چیز وجود دارند: من هنوز هم چیپس دوریتوس را دوست دارم و ما هنوز دست از مبارزه برنداشته ایم".

هاسلبک اشاره کرد انتخاب چیپس به عنوان میان وعده نشان دهنده بی ثباتی عاطفی هریس است و او را ناتوان از برعهده گرفتن سکان رهبری امریکا می‌سازد. او گفت: "او (هریس) می‌خواهد فرمانده کل قوا در امریکا باشد این پاسخ احساسی رهبر جهان آزاد خواهد بود کسی که یک بسته چیپس می‌خورد"!

نشریه "سالون"، اما این موضع گیری را ناشی از استاندارد دوگانه "فاکس نیوز" و راست گرایان امریکا در مورد نحوه قضاوت متفاوت شان درباره مردان و زنان می‌داند. این نشریه می‌نویسد:"گویا مفسر فاکس نیوز فراموش کرده که ترامپ به طرز بدنامی به دلیل نوشیدن بیش از اندازه کوکاکولای دایت (رژیمی) معروف است و گزارش شده بود زمانی که در کاخ سفید بود روزانه ده‌ها قوطی آن نوشیدنی را می‌نوشید. "تام نیوتن دان" روزنامه نگار درباره اآن چه در کاخ سفید دیده بود پیش‌تر نوشته بود: "او یک دکمه قرمز که روشن بود را فشار داد و پیشخدمت به سرعت یک کوکای رژیمی را روی یک بشقاب نقره‌ای برایش آورد". در دوران ریاست جمهوری ترامپ (و در میانه مشکلات حقوقی بعدی که برایش پیش آمد) این که او نوشیدن کوکای رژیمی را به عنوان وسیله‌ای برای به تعویق انداختن تصمیم گیری‌های دشوار می‌نوشید به یک شوخی بدل شد. برای مثال، یکی از عکاسان سابق کاخ سفید در ژانویه گذشته گفته بود ترامپ بار‌ها فیلمبرداری ویدئویی را متوقف می‌کرد و درخواست نوشابه بیش‌تر داشت. او هم چنین برای پاک کردن صورت یا سرش درخواست حوله می‌کرد".

"سالون" می‌نویسد: "در همین راستا، علاقه ترامپ به فست فود از بیگ مک گرفته تا کی اف سی کاملا مستند شده است. با این وجود، رسانه‌های محافظه کار این زیاده روی‌های ترامپ را ویژگی دوست داشتنی یک رهبر به عنوان یک "انسان عادی" می‌دانستند. این زن ستیزی رسانه‌های محافظه کار است. آنان موذیانه زمانی که ترامپ هوش زیاد خوردن می‌کند آن را جالب می‌بینند، اما وقتی هریس همان کار را انجام می‌دهد به عنوان نوعی نقص شخصیتی قلمداد می‌کند. این انتقاد بازتاب دهنده انتظار اجتماعی گسترده‌تر از زنان به ویژه افراد در قدرت است که گویی باید همواره عاری از آسیب پذیری‌های انسانی مانند استرس یا اضطراب یا حتی شادی (که در نحوه انتقاد شدید محافظه کاران از خنده هریس آشکار است) باشند".


بیشتر بخوانید: فیلم/ خنده های مشهور و غیرقابل کنترل کاملا هریس


واکنش تند کاربران رسانه‌های اجتماعی به مفسر محافظه کار به دلیل تمسخر پسر تیم والز

"ان کولتز" مفسر و ستون نویس سیاسی محافظه کار که پیش‌تر در شبکه خبری "فاکس نیوز" کار کرده بود به تازگی در توئیتی طغیان احساسات "گاس والز" پسر تیم والز نامزد معاونت هریس را به تمسخر گرفته بود. او پس از مسخره کردن پسر تیم والز با واکنش شدید کاربران رسانه‌های اجتماعی مواجه شد.

او گاس والز که مبتلا به اختلال یادگیری است را به دلیل اشک شوق ریختن هنگام مشاهده پدرش بر روی صحنه مسخره کرده و نوشته بود که او "عجیب و غریب" است که کنایه‌ای به کاربرد این واژه توسط تیم والز در مورد دونالد ترامپ بود. کولتز پس از مواجه شدن با انتقاد کاربران رسانه‌های اجتماعی آن پست را حذف کرد. یکی از کرابران خطاب به او نوشته بود:"مطمئن هستم کسی که احساسات انسانی دارد از دید تو عجیب است". برخی دیگر او را به دلیل مسخره کردن گاس والز یک "هیولا" و "فردی وحشتناک" دانستند.

برخورد سرد فروشنده دونات با جی دی ونس

"جی دی ونس" نامزد معاونت ترامپ روز پنجشنبه وارد مغازه دونات فروشی در والدوستا در جورجیا شد تا پیش از سخنرانی برنامه ریزی شده در آنجا مقداری شیرینی برای اعضای کارزار انتخاباتی اش سفارش دهد. با این وجود، این بازدید برنامه ریزی نشده به سرعت برای او ناراحت کننده شد، زیرا زنی که پشت پیشخوان کار می‌کرد از او خواست تا تصویر او در فیلمبرداری نباشد. سپس جی دی ونس به فیلمبرداران گفت که تصویر آن زن را از ویدئو‌های خود حذف کنند. سپس با پوزخندی روی صورت اش گفت:" من جی دی ونس هستم من قرار است نامزد معاونت ریاست جمهوری شوم". آن زن نیز به سادگی و با سردی پاسخ داد:"باشه".

سپس ونس از او و یکی دیگر از کارکنان آنجا پرسش‌هایی در مورد کسب و کارشان پرسید مانند مدت زمانی که آنجا کار کرده اند. هر دوی آنان صرفا پاسخ‌های کوتاهی به او دادند.

ونس پس از خروج از آنجا برای شرکت در میتینگ انتخاباتی به محل برگزاری رفت تا در مورد مسائل مربوط به مهاجرت غیر قانونی و امنیت مرزی سخنرانی کرده و به دموکرات‌ها حمله کند.

چرا بسیاری از زنان حاضر در کنوانسیون ملی حزب دموکرات لباس‌های به رنگ سفید پوشیده بودند؟

بسیاری از زنان حاضر در کنوانسیون حزب دموکرات از جمله نانسی پلوسی و هیلاری کلینتون لباس‌هایی به رنگ سفید پوشیده بودند که نماد ادای احترام انان به حق رای زنانی بود که بیش از یک قرن پیش از برای کسب آن مبارزه می‌کردند و سفید در ان زمان رنگ نمادین برای جنبش کسب حق رای بود.

اهمیت سیاسی رنگ سفید با کنوانسیون دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ نیز مرتبط است زمانی که "هیلاری کلینتون" برای پذیرش نامزدی کت شلوار سفید پوشید و در سال ۱۹۸۴ میلادی زمانی که "جرالدینه فِرارو" اولین زن نامزد معاونت ریاست جمهوری نیز لباس سفید بر تن داشت.

منبع: فرارو
ارسال نظر