تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳

مالک تلگرام در فرانسه بازداشت شد

شبکه TF ۱ فرانسه خبر داده «پاول دوروف» بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شده است.

اقتصاد۲۴- شبکه TF ۱ فرانسه خبر داده «پاول دوروف» بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شده است.

فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بود. دورف همراه با محافظ شخصی در این سفر بود. گفته شده که دورف از آذربایجان به فرانسه سفر کرده و در لیست تحت تعقیب فدرال بوده است. ظاهراً یک حکم بازرسی هم از طرف پلیس قضایی فرانسه (OFMI) برای او صادر شده که براساس تحقیقات اولیه بوده است.
بر اساس گزارش ها، حکم بازداشت فرانسه برای پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، تنها در صورتی معتبر بود که او وارد خاک فرانسه می‌شد.
این حکم دستگیری تنها در صورتی قابل اجرا بود که دوروف در قلمرو ملی فرانسه حضور پیدا می‌کرد. "او امشب دست به اقدامی زد. ما نمی‌دانیم چرا ... آیا این سرقت فقط یک قدم بود؟ به هر حال، او خود را در معرض خطر قرار داده است. "، منبعی نزدیک به تحقیقات به TF۱/LCI می‌گوید. دوروف از زمانی که فهمید در فرانسه ممنوع الورود شده است، به امارات، کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق و آمریکای جنوبی سفر می‌کرد. او خیلی کم به اروپا سفر کرده و از کشور‌هایی که تلگرام در آنجا تحت نظارت است اجتناب کرده است.

ارسال نظر