تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

فرصت خرید طلا و سکه فراهم می‌شود؟

قیمت طلا و سکه امروز با افزایش قابل توجهی همراه بود. در این میان سکه طرح جدید در مرز فتح کانال بالاتر قرار گرفت.

اقتصاد ۲۴- روند صعود قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای ۱۸ عیار امروز، پنجم شهریور ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش، افزایش قیمت داشت و به سه میلیون و ۶۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. طلای ۲۴ عیار هم، صعود قیمت را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و ۸۴۴ هزار تومان عرضه شد.

سکه هم پیرو بازار طلا شد و در این بازار نیز شاهد افزایش قیمت هستیم. سکه طرح جدید امروز در مرز کانال بالاتر قرار گرفت و به ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. اما سکه طرح قدیم امروز در نرخ ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه شد.

طلای جهانی هم امروز با نرخ ۲۵۱۳ دلاری هفته کاری خود را آغاز کرد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، پنجم شهریور ۱۴۰۳

مجتبی دیبا، کارشناس بازار‌های مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد: «اخبار مربوط به تعیین کابینه دولت چهاردهم زمینه یک بازار بی‌جهتی را فراهم کرد، اما در حال حاضر باید به رفتار رئیس بانک مرکزی توجه کرد و رفتار اوست که روند بازار دلار و به تبع آن، بازار طلا و سکه را مشخص می‌کند.»


بیشتر بخوانید: ۱۰ کشور اول در ذخیره طلا کدام هستند؟


این کارشناس بازار‌های مالی در ادامه توضیح داد: «رفتار انس جهانی و سقف‌شکنی‌های آن را باید تحت تاثیر نرخ بهره فدرال رزرو دانست و اگر تعداد کاهش نرخ بهره طی سال بیش از دو مورد باشد، بازار جهانی طلا شاهد روز‌های پررونق‌تری خواهد بود.»

او در رابطه با بازار داخلی سکه گفت: «اگر رفتار صعودی طلای جهانی اصلاح نشود و در آن طرف هم دلار هم جهش قابل توجهی نداشته باشد، سکه می‌تواند به تغییر کانال دهد.»

این کارشناس درباره بازار داخلی طلا هم افزود: «طلای ۱۸ عیار هم در حالت نوسانی قرار دارد و احتمال کاهش جزئی قیمت‌ها در این بازار وجود دارد. افزایش قیمت طلا در کشور تحت تاثیر عواملی، مانند کاهش طلای جهانی و در بازار داخلی هم کاهش نرخ دلار است و ترکیب این دو عامل می‌تواند فرصت خرید را برای خریداران فراهم کند.»

دیبا تاکید کرد: «البته باید به این نکته توجه کرد که بازار‌ها در حالت تعطیلی و رکورد به سر می‌برند و احتمال دارد که در این هفته نتوان ریتم یا روند مشخصی را در آن مشاهده کرد.»

منبع: اکوایران

ارسال نظر