تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
آیا با ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان در استاد معین خانه اجاره کرد؟

قیمت اجاره خانه در محله استاد معین مرداد ۱۴۰۳ + جدول

محله استاد معین، یکی از محلات منطقه ۹ تهران، به داشتن واحد‌های نقلی معروف است. بررسی آگهی‌های اجاره مسکن در این محله حاکی از آن است که با رهن ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره زیر ۱۰ میلیون تومان هنوز می‌توان در محله استاد معین خانه کوچک‌متراژ اجاره کرد.

اقتصاد۲۴-  قیمت اجاره طی دو سال اخیر در تهران، افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. این موضوع تا آنجا ریشه‌دار است که زندگی در تهران را برای عده بسیاری غیرممکن کرده و مسائل اجتماعی بسیاری را با خود به همراه آورده است.

در این بین برخی محله‌ها از قیمت مناسب‌تری نسبت به باقی برخوردار هستند؛ استاد معین یکی از این محله‌هاست که هنوز با رهن ۱۰۰ میلیون و پرداخت اجاره ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان می‌توان در آن خانه اجاره کرد.
در این بین اگر مستاجران رهنی ۷۰ میلیون تومانی در اختیار داشته باشند و بتوانند اجاره‌ای معادل هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازند، امکان اجاره واحدی ۵۵ متری و ساخت سال ۱۳۸۵ در خیابان مبینی برای آن‌ها فراهم می‌شود.
افزایش مبلغ اجاره تا ۱۵ میلیون تومان، خانه‌هایی متوسط‌متراژ را در سبد انتخاب مستاجران قرار می‌دهد. اکنون مالک آپارتمانی ۶۰ متری در محدوده طوس، برای آپارتمان هشت ساله خود ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۵ میلیون تومان اجاره در نظر گرفته است.

دارا بودن رهنی معادل ۲۰۰ میلیون تومان و پرداخت اجاره ماهانه بالغ بر ۱۴ میلیون تومان، امکان اجاره خانه‌ای نوساز و متوسط‌متراژ را برای متقاضیان فراهم می‌کند.
مستاجران با داشتن رهنی حدود ۴۰۰ میلیون تومان می‌توانند خانه‌ای کوچک‌متراژ را رهن کامل کنند. برای مثال اکنون آپارتمانی ۴۵ متری و ساخت سال ۱۳۹۴ در خیابان هاشمی به ۴۵۰ میلیون تومان رهن کامل نیاز دارد.

ارسال نظر