تاریخ انتشار: ۰۱:۴۶ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

همه آنچه باید درباره شرکت رایتل بدانیم

شرکت خدمات ارتباطی رایتل وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، چهارمین اپراتور سراسری تلفن همراه است که سیم کارت‌های نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه را با نام تجاری رایتل ارائه می‌کند.

اقتصاد۲۴- مهسا احمدی: رایتل سومین اپراتور سراسری تلفن همراه در ایران است که سیم‌کارت‌های نسل سوم و چهارم شبکهٔ تلفن همراه را با نام تجاری رایتل ارائه می‌کند.

تاریخچه شرکت رایتل

شرکت خدمات ارتباطی رایتل وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، چهارمین اپراتور سراسری تلفن همراه است که سیم کارت‌های نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه را با نام تجاری رایتل ارائه می‌کند.

لوگو و نشان شرکت رایتل

رایتل با شعار زندگی در دستان شما شروع به کار کرده و در حال حاضر با شعار «رایتل، اپراتور پیشگام» در حال فعالیت است.

لوگوی این برند توسط تورج صابری‌وند طراحی شده است. این لوگو از ترکیب سه دایره که دلالت بر نسل سوم تلفن‌های همراه دارد طراحی شده است، دایره هم فرم‌های انتزاعی منطقه‌های تحت پوشش آنتن‌های BTS نسل سوم تلفن‌های همراه است که همدیگر را پوشش می‌دهند. رنگ این لوگو در ایران از رنگ‌های آوانگاردی است که در گرافیک ایران برای برند‌های دولتی انتخاب شده است.

پیش شماره‌های رایتل

پیش شماره سیم‌کارت‌های دائمی ۰۹۲۰، سیم‌کارت‌های اعتباری ۰۹۲۱ و ۰۹۲۲ و همچنین سیم‌کارت‌های دیتا ۰۹۲۱ است.

خدمات شرکت رایتل

این اپراتور اولین ارائه دهنده سیم کارت نسل سوم در ایران است که در ابتدا قرار بود این خدمات تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۲ در انحصار این شرکت باشد که این انحصار تا پایان شهریور۱۳۹۳ تمدید شد.

تعداد مشترکین رایتل تا خردادماه ۱۳۹۴ بالغ بر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است.

۱. تماس صوتی
۲. تماس تصویری (در حال حاضر این سرویس به کاربران عادی ارائه نمی‌گردد)
۳. اینترنت تا سرعت ۱۲ مگابایت بر ثانیه (۴ (G LTE)
۴. پیامک (SMS)
۵. آوا و نما (MMS)
۶. آوای انتظار

پوشش شبکه رایتل

پوشش شبکه رایتل در حال افزایش است و اکنون در بیش از ۴۰۰ شهر کشور و بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر از جاده‌های کشور، آنتن‌های نسل سوم رایتل نصب شده است.

مشاهدهٔ مناطق زیر پوشش. در حال حاضر رومینگ بین الملل رایتل نیز جز سرویس‌های پایه می‌باشد که برای مشترکین به صورت پیش فرض فعال می‌باشد و در حال حاضر با بیش از ۳۰ کشور و بیش از ۶۰ اپراتور خارجی طرف قرارداد است.

مخالفت‌ها با ادامه بخش تماس تصویری اپراتور رایتل در ایران

در زمستان ۱۳۹۱ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نگرانی اعضای این کمیسیون در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه (رایتل) خبر داد.

همچنین ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در ایران، مفاسد استفاده از رایتل را بیشتر از فواید آن دانست و عنوان کرد با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابراین شرکت‌های خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند.

اینترنت همراه رایتل

مشترکین شرکت خدمات ارتباطی رایتل، در زمان خرید بسته‌های اینترنتی رایتل باید به نکاتی همچون: ساعات مجاز مصرف که در نام هر بسته وجود دارد، توجه کنند، زیرا بسته‌ها دارای ترافیک در ساعات خاص و ساعات افت مصرف تنها در زمان‌های اعلام شده قابل استفاده است.

نکته: ساعت‌های افت مصرف از ۲ الی ۷ صبح است، ساعت‌های افت مصرف در صورت تغییر میزان مصرف اینترنت توسط مشترکین برای تامین بهترین کیفیت قابل ارائه در شبکه رایتل ممکن است تغییر یابد همچنین بسته‌های اینترنت نامحدود این اپراتور از سیاست سقف مصرف منصفانه پیروی می‌کنند.

نحوه خرید بسته‌های اینترنتی رایتل

جهت خرید و فعال‌سازی هر کدام از بسته‌های اینترنت هراه رایتل می‌توانید از یکی از روش‌های زیراستفاده کنید:

*خرید از طریق سامانه مدیریت حساب
*خرید از طریق وب‌سایت رایتل
*خرید از طریق اپلیکیشن رایتل من
*خرید از طریق سامانه پیام کوتاه ۲۰۲۰
*فروشگاه‌های رایتل

انواع سیم کارت‌های رایتل 

سیم‌کارت عادی رایتل

به سیم کارت‌هایی که در اندازه و سایز‌های معمولی و متداول هستند سیم‌کارت ها‌ی عادی رایتل می‌گویند و مبتنی بر خدمات نسل‌های نوین ارتباطی شبکه تلفن همراه (۳ G/۴G) هستند.

سیم‌کارت ها‌ی دو پانچ رایتل

با روی کار آمدن گوشی‌های نسل جدید و هوشمند این اپراتور جهت حفظ مشترکین خود اقدام به تولید سیمکارت‌های دوپانچه نمود این سیمکارت‌ها بگونه‌ای هستند که برای گوشی‌های تلفن همراه با سایز سیمکارت عادی و میکرو قابل استفاده است.

سیم‌کارت‌های سه پانچ (نانو/میکرو/عادی)

اقدام رایتل برای ساخت سیم کارت سه چانچ قابل تحسین می‌باشد، زیرا این سیم‌کارت‌های سه پانچ (نانو/میکرو/عادی) رایتل امکان استفاده در تمامی دستگاه‌های مخابراتی با هر اندازه سیم‌کارتی را فراهم می‌نماید. ساختار این سیم کارت بگونه‌ای می‌باشد که با جداسازی بخش‌های مرکزی از قاب (آداپتور) سیم‌کارت، می‌توان آن را در حالت میکرو و یا نانو استفاده نمود و همچنین با قرارگیری بخش‌های جدا شده در قاب، می‌توان سیم‌کارت را در حالت میکرو و یا عادی استفاده کرد.

میکرو سیم‌کارت رایتل

سیم‌کارت ها‌ی سایز میکرو رایتل با انداز‌های حدود ۵۰ درصد کوچکتر از سیم‌کارت ها‌ی عادی ارائه می‌شوند و برای دستگاه‌های هوشمند نسل جدید مانند: Samsung Galaxy Note ۴, LG G۴, Sony Xperia Z۲, Samsung Galaxy S۵ مناسب هستند.

نانو سیم‌کارت رایتل

نانو سیمکارت‌های رایتل جهت استفاده در دستگاه‌هایی همچون: HTC One (M۹) , Nokia Lumia ۸۳۰, Samsung Galaxy S۶/S۶ edge,Apple iPhone ۶/۶ Plus, Sony Xperia Z۳, iPad Air ۲, Motorola Nexus ۶ طراحی شده است.

جالب است که بدانید رایتل، همگام با آخرین فناوری روز دنیا برای اولین بار در کشور نانو سیم‌کارت ۳ G/۴G را ارائه می‌دهد. این نانو سیم‌کارت‌ها علاوه بر کاهش تقریبا ۴۰ درصدی در طول و عرض، ضخامت آن نیز حدود ۱۵% نسبت به میکرو سیم‌کارت‌ها نازک‌تر شده است.

ارسال نظر