تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

۲ خرید پایانی پرسپولیس در پنجره تابستانی

پرسپولیس از امتیازی ویژه نسبت به رقبای خود در پایان پنجره نقل و انتقالات برخوردار است.

اقتصاد۲۴-در فاصله ۲۱ روز تا پایان پنجره تابستانی نقل و انتقالات ایران، پرسپولیس هنوز دو جای خالی در لیست بزرگسالان خود دارد و همچنین امکان جذب یک بازیکن خارجی و البته ۴ خرید لیگ برتری یا لژیونر را هم خواهد داشت تا به این ترتیب مدیریت باشگاه پرسپولیس از این نظر مشکلی نداشته باشد.

همچنین موضوع سقف قرارداد هم با اضافه شدن ۵۰ میلیارد پاداش آسیایی و ۸۰ میلیارد تومان رقم رضایت‌نامه عبدالکریم حسن، پرسپولیس را به موقعیت مطلوبی رسانده تا امکان خرید بازیکنان موردنظر خود را داشته باشد. این در حالی است که البته پرسپولیس در بهترین امکان هزینه‌کرد ۵۵۰ میلیاردی را خواهد داشت که با توجه به داشتن ۲۲ بازیکن سرشناس، متوسط دستمزد این تیم را روی عدد ۲۵ میلیارد تومان قرار می‌دهد (البته بخشی از بودجه باید به تیم پایه اختصاص پیدا کند).

با این حال نکته مهم این است که پرسپولیس در این پنجره تغییرات نسبتا زیادی را داشته است. از بین ۱۱ بازیکن اصلی سرخ‌پوشان چهار نفر کار خود را با این تیم خاتمه دادند تا الکسیس گندوز، ایوب العملود، میلاد محمدی و فرشاد احمدزاده جایگزین آن‌ها شوند (علی علیپور دیگر خرید پرسپولیس محسوب می‌شود).

امتیاز ویژه نسبت به استقلال و تراکتور

پرسپولیس در فهرست بزرگسالان خود دو جای خالی دارد و ۱۸ بازیکن را در این لیست جای داده است. آخرین تحول، ثبت قرارداد اوستون اورونوف به عنوان سهمیه زیر ۲۵ ساله است که امکان خرید دو بازیکن را برای این تیم به وجود آورده است. جالب اینکه استقلال و تراکتور هم اکنون با لیست پر نقل و انتقالات مواجه شدند و باید بازیکنانی را از فهرست خود کنار بگذارند، اما قرمز‌ها در این چند روز حتی میلاد سرلک را هم بی سر و صدا در فهرست خود گنجاندند.

عمق اسکواد نیاز به تقویت بیشتر

پرسپولیس هم اکنون در پست دفاع راست تنها ایوب العملود را در اختیار دارد که حضور این بازیکن برای فصل فرسایشی با حداقل ۴۰ بازی، خوان کارلوس گاریدو را نگران خواهد کرد. قرمز‌ها همچنین در پست هافبک چپ و مهاجم نوک نیز با ضعف جدی مواجه هستند و برای تقویت عمق اسکواد خود باید خرید‌های بیشتری را در نقل و انتقالات انجام بدهند. البته حضور اورونوف و یاسین سلمانی در لیست غیر بزرگسال باعث این تقویت شده، اما همچنان این تیم جای خرید بیشتر را دارد.

پرسپولیس همچنان در اختیار پا به سن گذاشته‌ها

باوجود جدایی عبدالکریم، ترابی، دانیال و بیرانوند که هر چهار نفر بازیکنان بالای ۳۰ سال هستند، پرسپولیس همچنان تیم مسنی محسوب می‌شود. در لیست بزرگسالان این تیم به جز گندوز، محمدی، اسدبیگی، خدا بنده لو و علی علیپور، سایر بازیکنان بالای سی سال هستند که این موضوع نگرانی را برای فصول آینده این تیم بیشتر خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:بازگشت پرابهام یک بازیکن به پرسپولیس


قرارداد ۱۵ بازیکن به پایان می‌رسد

در لیست بزرگسالان پرسپولیس ۱۲ بازیکن تنها تا پایان فصل قرارداد خواهند داشت که از بین آن‌ها باید به نام کنعانی، گولسیانی، فرجی، پورعلی‌گنجی، امیری، العملود، ریگی، اسدبیگی، رفیعی، عالیشاه، احمدزاده، صادقی و آل کثیر اشاره کرد. البته میلاد سرلک هم وضعیت مشخصی ندارد و یاسین و اورونوف هم تنها تا پایان فصل تحت قرارداد این تیم خواهند بود. پرسپولیسی‌ها که فصل گذشته با این بحران مواجه شده و نتیجه‌اش را در جدایی دانیال و ترابی دیدند، حق دارند که از همین حالا نگران وضعیت بازیکنان خود باشند.

یک مهاجم نیاز مبرم پرسپولیس

باتوجه به این شرایط به نظر می‌رسد پرسپولیس نیاز مبرمی به خرید یک مهاجم نوک خارجی داشته باشد. با توجه به جدایی مهدی عبدی، پرسپولیس تنها عیسی و علیپور را به عنوان مهاجم در فهرست خود دارد که هنوز هیچ کدام موفق به گلزنی نشدند و آمادگی آن‌ها علامت سوال بزرگی برای هواداران این تیم است. همچنین باتوجه به کارایی علی قلی‌زاده جذب او می‌توانست یک خرید مهم برای این تیم باشد، هرچند که پروژه خرید این ستاره منتفی شده است و قرمز‌ها باید به سراغ بازیکن دیگری بروند.

منبع: ورزش 3
ارسال نظر