تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت طلا

سرکشی بازار طلا در پی افزایش تقاضا

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ با سیگنال تحرک دلار و افزایش تقاضا، با افزایش در تمامی قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. پیش‎‌بینی می‌‎شد که با آزادسازی حساب‌های وکالتی، رشد تقاضا در بازار‌های طلا و ارز رخ دهد. حباب سکه نیز در بسیاری از قطعات روند صعودی طی کرده است. گفتنی است قیمت دلار امروز به مرز کریدور ششم نزدیک شد، اما با دخالت بازارساز چند پله عقب نشینی کرد.

اقتصاد ۲۴- قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ با وجود کاهش قیمت اونس جهانی طلا، با سیگنال تحرک دلار و افزایش تقاضا، با صعود قیمت بازگشایی شد. شایان ذکر است، قیمت اونس جهانی طلا، با وجود کاهش ۱۷ دلاری، همچنان بالای ۲۵۰۰ دلار قرار دارد و با رقم ۲۵۰۷ دلار به ثبت رسیده است.

همچنین قیمت دلار امروز اندکی رشد کرد و به مرز کریدور ششم رسید، اما با دخالت بازارساز مهار شد و در این لحظه تا نیمه کانال پایانی کریدور پنجم عقب‌‎نشینی کرد.

پیش‌تر گفته می‌شد که همزمان با آزادسازی حساب‌های وکالتی خرید خودرو، بخشی از پول سپرده‌شده برداشت شود و به سمت بازار‌هایی نظیر طلا و ارز حرکت کند. با این حال از آنجا که بازار ارز تحت مدیریت کامل بازارساز قرار دارد، چشم‌اندازی از رشد نشان نمی‌دهد و بر همین اساس، بازار طلا و سکه به‌عنوان هدف بهتری برای نقدینگی آزادشده، شناسایی شده است.

قیمت نقره کاهش یافت

قیمت اونس جهانی نقره، با ۵۰ سنت کاهش، روی رقم ۲۹ دلار و ۵۰ سنت قرار گرفت؛ گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخل با ۷۵۰ تومان کاهش، گرمی ۵۶ هزار و ۶۴۰ تومان به فروش رسید.

سکه گرمی فریز شد

بازار سکه امروز با افزایش در تمامی قطعات غیر از سکه گرمی بازگشایی شد. قیمت سکه امامی با ۴۰۰ هزار تومان افزایش، به کانال ۴۳ میلیون تومانی صعود کرد و با رقم ۴۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان به ثبت رسید؛ سکه بهار آزادی با افزایش ۳۴۵ هزار تومانی، روی رقم ۳۷ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: چند کیلو طلا در آخرین حراج شمش فروخته شد؟


همچنین قیمت نیم سکه ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش، با رقم ۲۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ثبت شدند. قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر، با رقم هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ثبت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا امروز با وجود کاهش اونس جهانی طلا، اما با افزایش تقاضا، صعودی شده و نسبت به روز گذشته افزایش یافته است. هر مثقال طلا با ۸۶ هزار تومان افزایش، روی رقم ۱۵ میلیون و ۶۳۴ هزار تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با ۲۲ هزار تومان افزایش، با رقم سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت طلای دست دوم نیز با ۲۱ هزار و ۶۴۰ تومان افزایش، با رقم سه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۱۴۳ تومان به ثبت رسیده است.

حباب سکه امروز در تمامی قطعات غیر از ربع سکه گرمی افزایشی است؛ حباب سکه امامی ۲۲۵ هزار تومان، بهار آزادی ۲۶۵ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۵ هزار تومان و حباب ربع سکه ۱۷۷ هزار تومان افزایش و حباب سکه گرمی نیز ۱۱ هزار تومان کاهش یافت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر