تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

درخواست مهم مدیرعامل توانیر از مردم / کولر‌ها را خاموش کنید

مدیرعامل توانیر از مردم درخواست کرد که نسبت به خاموشی کولر‌ها و یا کاهش زمان استفاده از وسایل سرمایشی در مناطقی که دما کاهش یافته اقدام کنند.

اقتصاد۲۴- مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: وزارت نیرو برنامه جامعی برای کاهش ناترازی دارد که تولید برق تجدیدپذیر‌ها و بهینه سازی مصرف در اولویت این برنامه خواهد بود.

رجبی مشهدی با اشاره به شرایط بحرانی و خاص تابستان جاری گفت: روز گذشته در هفتمین روز شهریور میزان تقاضای مصرف برق به ۷۶ هزار و ۸۴۲ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که عدد ۶۷ هزار و ۲۳۳ مگاوات ثبت شده بود نشان از افزایش ۹۶۰۰ مگاواتی مصرف دارد و عدد بسیار بزرگی است.

مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر عدم تناسب میزان تولید و افزایش بی رویه مصرف افزود: با این شرایط تأمین برق پایدار به سختی انجام می‌شود که در این شرایط با کاهش دما اگر کولر‌ها خاموش و یا زمان استفاده از آن کاهش یابد فشار روی شبکه برق کشور کاهش می‌یابد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: وزارت نیرو برنامه‌های جامعی برای رفع ناترازی دارد که نیاز به زمان خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در این شرایط ضروری است همه مشترکین به ویژه مشترکان بیش از الگو مصرفشان را اصلاح کنند و برنامه استفاده از ذخیره ساز‌ها را در اولویت قرار دهند که در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از بروز خاموشی گسترده لازم است تمام مشترکان به ویژه پر مصرف‌ها در کاهش مصرف و تولید برق تجدید پذیر نیز مشارکت کنند.

سخنگوی صنعت برق گفت: حل مشکل ناترازی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و نیازمند زمان و مشارکت تمام مشترکان است.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر