تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۳

به عقیده تحلیلگران با توجه به تعطیلی‌های سریالی این هفته، معاملات پشت خطی تاثیر زیادی در روند قیمت بازار طلا و سکه خواهد داشت.

اقتصاد ۲۴- نخستین روز هفته برای بازار طلا و سکه در حالی آغاز شده است که معامله گران در هفته اخیر شاهد نوسانات متعددی بوده‌اند که تاثیرات آن بر قیمت‌ها قابل مشاهده است؛ روندی که در پی آن هفته گذشته با غلبه جناح افزایشی بر کاهشی به پایان رسید و قیمت سکه امامی در روز پنج‌شنبه صعودی شد و در ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با قیمت‌های ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش شدند. حباب سکه هم در بازار‌های داخلی، هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است؛ مسیری که بازار جهانی خلاف آن را پیش رفت و اونس طلا پس از چند روز افزایش، روند نزولی به خود گرفت و در روز جمعه و پس از عقب نشینی تا محدوده ۲۴۹۵ دلار، در نهایت ۲۵۰۳ دلار قیمت خورد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای آبشده هم که در معاملات پشت خطی روز جمعه با افزایش تا ۱۵ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان بالا رفته بود؛ همزمان با کاهش قیمت اونس طلا پایین آمد و به ۱۵ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم طبق آخرین قیمت اعلامی در سایت اتحادیه طلا و جواهر، سه میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شده است. پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران نشانگر این است که طلای آبشده محدوده مقاومتی مهم ۱۵ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که در صورت تثبیت روزانه بالای این محدوده، افزایش قیمت این فلز گرانبها تداوم خواهد داشت.

اما نخستین حضور عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در صداوسیما و سخنانش درباره ارز چندنرخی، در شب گذشته، توجه فعالان بازار را به خود جلب کرد. همتی با اشاره به «کسری ۱۷ میلیاردی تجارت ایران» و «اثرات مخرب اختلاف حواله نیما با بازار آزاد»، از «برنامه دولت چهاردهم» برای «پرهیز از اقدام شوک آور در اقتصاد» و «ناترازی بنزین» خبر داد.


بیشتر بخوانید: سامانه حراج سکه امروز به روزرسانی می‌شود


به گزارش اقتصادنیوز، تحلیلگران معتقدند با توجه به تعطیلی‌های سریالی این هفته، معاملات پشت خطی تاثیر زیادی در روند قیمت بازار طلا و سکه خواهند داشت. این گروه معتقدند احتمال بازگشت اونس طلا به سطح کلیدی ۲۴۰۰ دلار وجود دارد و اگر قیمت طلا که در حال حاضر در حدود ۲۵۰۰ دلار در نوسان است، نتواند از این سطح عبور کند و به افزایش قیمت ادامه دهد، ممکن است دوباره به محدوده ۲۴۰۰ دلار بازگردد.

همچنین معامله گران فنی معتقدند مرز مقاومتی ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه امامی بسیار مهم است و در صورت عبور از این عدد و تثبیت بالای آن، این فلز گرانبهای داخلی می‌تواند تا میانه کانال ۴۴ میلیون تومان هم پیشروی کند. مرز ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم مرز حمایتی سکه است که در صورت عقب نشینی تا این محدوده، کانال ۴۱ میلیون تومان در دسترس خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها همچنین نشان می‌دهند که افزایش تقاضا در ماه شهریور می‌تواند زمینه ساز صعود قیمت دلار و به تبع آن طلا و سکه در بازار داخلی شود. «پایان ماه صفر» و «افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه»، از دیگر عواملی است که می‌تواند به افزایش قیمت‌ها در هفته پیش رو کمک کند.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر