تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳

جسد ۶ گروگان اسرائيلی در تونل غزه پیدا شد +عکس

اجساد ۶ گروگان شامل ۲ دختر و ۴ پسر که در شهر رفح پیدا شده، به اسرائیل بازگردانده شده است. یکی از گروگان‌های کشته شده یک شهروند اسرائيلی- آمریکایی بوده است./ تصویر ۶ گروگان کشته شده

اقتصاد۲۴- ارتش اسرائیل می‌گوید اجساد شش گروگان را از تونلی در جنوب غزه پیدا کرده است.

دنیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل در یک نشست خبری در این خصوص به خبرنگاران گفت: «طبق برآورد اولیه ما، این ۶ نفر مدت کوتاهی قبل از رسیدن نیرو‌های ما توسط [..]حماس [..]به قتل رسیدند.

این مقام ارشد اسرائیلی همچنین اعلام کرد اجساد کارمل گات، هرش گلدبرگ-پولین، ادن یروشالمی، الکساندر لوبانوف، آلموگ ساروسی و اوری دانینو که در شهر رفح پیدا شده، به اسرائیل بازگردانده شده است. این اجساد شامل ۲ دختر و ۴ پسر بوده است.

اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل در واکنش به این خبر گفت: «قلب یک ملت تکه تکه شده است. من خانواده‌های آن‌ها را با تمام وجودم در آغوش می‌گیرم و از اینکه نتوانستم آن‌ها را سالم به خانه برگردانم عذرخواهی می‌کنم.»

هنوز بنیامین نتانیاهو که به شدت در داخل و خارج از این کشور برای دستیابی به توافق آتش‌بس تحت فشار است هیچ واکنشی نشان نداده است. از سوی دیگر حماس هم فعلا به خبر واکنشی نشان نداده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که از نزدیک سرنوشت گروگان‌های ربوده شده در ۷ اکتبر را دنبال می‌کند در بیانیه‌ای تاکید کرد که بسیار از این اتفاق «ویران و در عین حال خشمگین» شده است. در بین گروگان‌های کشته شده هرش گلدبرگ پولین یک شهروند اسرائیلی- آمریکایی بوده است.

شش جسد کشف شده مربوط به حدود ۲۵۰ گروگانی است که در حمله حماس در جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر که جرقه جنگ در غزه را آغاز کرد، گروگان گرفته شده بودند. بر اساس آمار اسرائیل، حدود ۱۲۰۰ نفر در آن حمله کشته شدند.

وزارت بهداشت غزه هم روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آن زمان تاکنون دست‌کم ۴۰ هزار و ۶۹۱ انسان فلسطینی در پی حملات اسرائیل به نوار غزه کشته و بیش از ۹۴ هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

ادامه اعتراضات علیه نتانیاهو در اسرائیل

انتشار اخبار مربوط به پیدا شدن جسد ۶ گروگان اعتراضات بیشتری را از سوی اسرائیلی‌هایی که خواستار پایان جنگ و توافق برای آزادی گروگان‌ها هستند به همراه داشت. مجمع خانواده‌های گروگان‌ها از نتانیاهو خواست تا مسئولیت این اتفاق را بپذیرد و توضیح دهد که چه چیزی مانع توافق شده است.

در بیانیه‌ای که این گروه منتشر کرده آمده است: «همه آن‌ها تا چند روز گذشته زنده بودند و از ۱۱ ماه آزار شکنجه و گرسنگی در اسارت جان سالم به در برده بودند. تاخیر در امضای توافق آتش‌بس منجر به کشته شدن آن‌ها و بسیاری دیگر از گروگان‌های دیگر شده است.»

مخالفت‌های نتانیاهو و طرح درخواست‌های روزافزون او در مذاکرات آتش‌بس اصلی‌ترین مانع بر سر پایان دادن به جنگ در نوار غزه و بازگشت گروگان‌های اسرائیلی به خانه بوده است.


بیشتر بخوانید:ارتش اسرائیل: بر اثر حمله موشکی حزب‌الله به یک رزمناو جنگی اسرائیلی یک سرباز کشته شد


گلدبرگ که در حاشیه یک جشنواره موسیقی در نزدیکی غزه دستگیر شده بود در ویدیویی که حماس در اواخر آوریل منتشر کرده بود حضور داشت. جو بایدن در بخشی از بیانیه خود به این جوان ۲۳ ساله پرداخت و نوشت: «او قصد داشت به سراسر جهان سفر کند. من قول می‌دهم که رهبران حماس تاوان این جنایت را خواهند پرداخت. ما به کار شبانه‌روزی برای رسیدن به توافقی برای آزادی تمام گروگان‌های باقی‌مانده ادامه خواهیم داد.»

این اخبار در حالی منتشر شده که پیشتر جو بایدن در گفتگو با خبرنگاران در ایالت دلاور گفته بود که او هنوز به حصول توافق آتش‌بس خوشبین است.

آقای بایدن همچنین گفت: «من فکر می‌کنم که ما در آستانه توافق هستیم. وقت آن رسیده که این جنگ تمام شود. ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم این توافق را نهایی کنیم.»

منبع: عصر ایران
ارسال نظر