تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

جزئیات مهم توافقنامه آتش‌بس از قول مقام آمریکایی

روزنامه واشنگتن‌پست از قول یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که توافقی در حال آماده شدن برای ارائه به طرفین است و آخرین توافق محسوب می‌شود.

اقتصاد۲۴-در ادامه این مطلب آمده است: ایالات متحده، قطر و مصر در حال آماده‌سازی توافق نهایی و قطعی برای آتش‌بس هستند. واشنگتن قصد داردبه زودی طرح آتش‌بس در غزه را برای توافق نهایی به طرفین ارائه دهد؛ یا می‌پذیرند یا رها می‌کنند.

واشنگتن در حال رایزنی با دوحه و قاهره در مورد جزئیات توافق آتش‌بس نهایی است. عدم پذیرش توافق نهایی که واشنگتن قصد ارائه آن را دارد، می‌تواند به معنای پایان مذاکرات به رهبری آمریکا باشد.

واشنگتن، قاهره و دوحه پیش از پیدا شدن اجساد گروگان‌ها، در حال کار بر روی پیشنهاد نهایی بودند. کشته شدن گروگان‌ها مانع دستیابی به توافق نمی‌شود بلکه باید انگیزه‌ای اضافی برای تحقق آن باشد.

مذاکره برای آتش‌بس نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد.

مذاکرات هفته گذشته بر روی گروگان‌هایی متمرکز بود که قرار است با زندانیان فلسطینی مبادله شوند. در مرحله اول گروگان آمریکایی-اسرائیلی کشته شده به همراه زنان و سالمندان منتقل می‌شوند.

مذاکرات اکنون پس از تأیید مرگ شش گروگان پیچیده‌تر شده است. نگرانیم که تعداد گروگان‌های زنده از چند ده نفر تجاوز نکند.

حماس در مراحل مذاکرات، حتی زمانی که اسرائیل امتیازاتی داده بود، نشان داد که حریفی سرسخت است.

طی دو روز آینده تماس‌های فشرده‌ای خواهیم داشت تا ببینیم آیا هنوز دستیابی به توافق ممکن است یا خیر؟ واشنگتن در حال مذاکره با مصر و قطر درباره جزئیات توافق نهایی برای ارائه در هفته‌های آینده است.


بیشتر بخوانید:«پلن B» بلینکن برای نوار غزه در صورت شکست مذاکرات فعلی


کشف اجساد ۶ گروگان در غزه بر فوریت دستیابی به توافق تاکید می‌کند.

از سوی دیگر آکسیوس نیز خبر داد که بایدن صبح امروز با تیم امنیت ملی خود برای تعیین استراتژی در مورد آخرین تلاش برای دستیابی به توافق در مورد غزه دیدار خواهد کرد.

منبع: انتخاب
ارسال نظر