تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

وضعیت کارآفرینان زن در امارات متحده عربی

زنان ۱۸ درصد از کل کارآفرینان در امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند و ۴۸.۸ درصد در سمت مدیر اجرایی هستند. در نیمه اول سال ۲۰۲۴، بیش از ۲۰۰۰ کسب‌وکار جدید توسط زنان تاجر اماراتی ایجاد و ثبت شده است.

اقتصاد۲۴-زنان تاجر در امارات همچنان به نقاطی دست می‌یابند که به تقویت اقتصاد ملی کمک می‌کند و در عین حال راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای جامعه ارائه می‌دهد.

آمار و ارقام چه می‌گویند؟

آخرین گزارش شورای زنان بازرگان امارات نشان می‌دهد که زنان تاجر ۱۸ درصد از کل کارآفرینان در امارات را تشکیل می‌دهند. این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که ۴۸.۸ درصد از این زنان سمت مدیر اجرایی دارند، در حالی که ۶۱.۴ درصد به صورت انفرادی صاحب مشاغل خود هستند. قابل توجه است که ۷۷.۶ درصد از مشاغل تحت مالکیت زنان توسط زنان زیر ۴۰ سال هدایت می‌شوند. این نشان‌دهنده نقش مهم زنان جوان در تقویت اقتصاد ملی است.

تعداد زنان تاجر در امارات در سال‌های اخیر با حمایت دولت و جامعه به طور پیوسته افزایش یافته است. این وضعیت امارات متحده عربی را به عنوان یک مقصد پیشرو برای توانمندسازی و کارآفرینی زنان در بخش تجارت افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش اکونومی‌میدل‌ایست، سهم زنان در نیروی کار نیز در سال ۲۰۲۴ به ۳۴.۶ درصد افزایش یافته است که نسبت به ۳۲.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. این گزارش همچنین نشان داد که در نیمه اول سال ۲۰۲۴، بیش از ۲ هزار کسب‌وکار جدید توسط زنان تاجر اماراتی تأسیس و ثبت شده است. این آمار حدود ۲ درصد از کل ثبت‌های تجاری جدید در امارات در این مدت است.

حمایت زنان از زنان

در تلاش برای حمایت از زنان بازرگان در سراسر امارات، گروهی از زنان یک پلتفرم دیجیتالی نوآورانه راه‌اندازی کردند که خدمات مشاوره‌ای و تأمین مالی برای پروژه‌های تحت رهبری زنان ارائه می‌دهد. این پلتفرم از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و ارائه توصیه‌ها استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید:وضعیت امارات در برابری جنسیتی و مشارکت زنان


علاوه بر این، گروه دیگری از زنان، اپلیکیشن هوشمند جدیدی را برای کمک به مدیریت شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) ​​معرفی کردند و راه‌حل‌های جامعی برای بازاریابی دیجیتال و مدیریت منابع انسانی ارائه کردند.

پروژه‌های راه‌اندازی‌شده

این گزارش می‌افزاید که زنان در سرتاسر امارات متحده عربی به راه‌اندازی پروژه‌های نوآورانه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و پایداری زیست‌محیطی ادامه داده‌اند. این پروژه‌ها شامل تولید انرژی خورشیدی از پشت‌بام‌های مسکونی و تجاری و ایجاد استارتاپی تخصصی برای ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی از راه دور با استفاده از فناوری واقعیت مجازی با سرمایه ۲۰۰ میلیون درهم است.

کارآفرینان زن همچنین یک پلتفرم تجارت الکترونیک راه‌اندازی کردند که صنعتگران و طراحان محلی را با بازار جهانی مرتبط می‌کند. این پلتفرم در سال اول بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ میلیون درهم درآمد کسب کرد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر