تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
معاون اول رئیس جمهور در منطقه ویژه لامرد :

یکی از مهمترین طرح‌های صنعت آلومینیوم در لامرد در حال اجرا است

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه صبح امروز با هواپیمای اختصاصی وارد فرودگاه بین المللی لامرد در جنوب استان فارس شدند.

اقتصاد24 - اسحاق جهانگیری، در سفر یک روزه خود به استان فارس علاوه بر بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لامرد، طرح استحصال اتان در مهر، حضور در جلسه بررسی توسعه جنوب استان فارس، بازدید از طرح سامانه انتقال آب از سد سلمان فارسی و طرح توسعه فاز بخار نیروگاه جهرم  و بهره برداری تصفیه خانه  آب این شهر را در برنامه فشرده کاری یکروزه خود دارد.
دکتر جهانگیری در جمع خبرنگاران در فرودگاه لامرد، طرح های در حال احداث در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را در شمار طرح های مهم ملی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و از برنامه دولت برای حمایت از این طرح ها به ویژه مجتمع تولید آلومینیوم خبر داد.

مجتمع صنايع آلومينيوم جنوب واقع در منطقه ويژه اقتصادي لامرد كه در حال حاضر ۹۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد قرار است در فاز اول ۱۰۰ هزار تن شمش آلومينيوم در سال توليد كند .

جهانگیری گفت: یکی از مهمترین طرح‌های صنعت آلومینیوم در شهرستان لامرد در حال اجرا است که حجم سرمایه گذاری آن به چند میلیارد دلار و چند هزار میلیارد تومان می رسد. بهره برداری از این پروژه قدری طولانی شده به همین دلیل در این سفر این طرح را مورد بازدید قرار خواهم داد تا اگر موانعی وجود دارد برای رفع این موانع تصمیم گیری شود و ظرف امسال و یا سال آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم.

در سال های اخیر و در پی تشدید بحران کم آبی، تلاش برای پوست اندازی اقتصاد استان فارس و تغییر رویکرد از پررنگ بودن بخش کشاورزی و حرکت در مسیر بهره برداری از ظرفیت ها و توانمندی های صنعتی در دستور کار بوده است.
ارسال نظر