تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

اعلام زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش

وزیر آموزش و پرورش با هدف بررسی و ساماندهی منابع نیروی انسانی در این وزارتخانه با رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

اقتصاد۲۴- علیرضا کاظمی در جلسه مشترک با میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور که با موضوع بررسی و ساماندهی منابع نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه و اهمیت ساماندهی نیروی انسانی، مدیریت منابع انسانی یک ماموریت جدی برای وزارت آموزش و پرورش خواهد بود که با تمام توان از ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

کاظمی با تاکید بر اینکه حتی یک کلاس خالی هم برای ما یک مسأله مهم است که باید حل شود، گفت: ناترازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش متاسفانه گریبان‌گیر آموزش و پرورش شده است که دلیل بخش بزرگی از این ناترازی، خارج از آموزش و پرورش و بخش دیگری هم به علت فرایند غیرقانونی جذب نیرو در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با فشار مضاعفی برای تامین نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: در تلاش هستیم با ساماندهی ظرفیت‌های موجود با کمترین مشکل، بازگشایی مدارس را شاهد باشیم. درباره مدیریت منابع انسانی نیز پیشنهاداتی آماده و درحال برنامه‌ریزی است تا موضوع ساماندهی نیرو‌های خرید خدمت یکبار برای همیشه حل شود و دغدغه معلمان و کلاس‌های خالی از معلم مرتفع شود.


بیشتر بخوانید:  اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش+ جزییات


آزمون استخدامی ۱۴۰۴ آموزش‌وپرورش تا دی ماه برگزار می‌شود

کاظمی همچنین تصریح کرد: قرار شد در این جلسه با تلاش آموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی، آزمون استخدامی سال ۱۴۰۴ به‌گونه‌ای تنظیم شود که این آزمون تا دی ماه برگزار شود تا زمان لازم در اختیار آموزش و پرورش باشد که بتواند نیرو‌های برگزیده را برای گذراندن دوره‌های آموزش قبل از خدمت به دانشگاه فرهنگیان اعزام کند. همچنین مقرر شد در حق آن دسته از نیرو‌های حق‌التدریسی که تبدیل وضعیت نشده اند نیز ظلمی اتفاق نیفتد و سازمان اداری استخدامی همکاری لازم را انجام دهد.

در ادامه علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به همکاری سازمان اداری استخدامی با این وزارتخانه گفت: همکاری‌ها در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است، اما امروز موضوع اول، خالی ماندن سهمیه امور ایثارگران است که باید طبق نامه‌ای از سران قوا مصوبه لازم دریافت شود تا از طریق استخدامی‌های جدید اقدام لازم صورت بگیرد. همچنین درخواست داریم به سرعت موضوع تعیین تکلیف ماده ۲۸ سال ۱۴۰۴ تعیین تکلیف شود تا بتوانیم زمان برگزاری آزمون کیفیت‌بخشی را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم فرصت لازم را برای آموزش‌های قبل از ورود به کلاس انجام دهیم و قبل از مهرماه سال تحصیلی آینده، معلمان با سپری کردن آموزش‌های لازم وارد مدارس شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر