تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد

قیمت گوشت قرمز امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد. براساس داده‌های منتشرشده، قیمت‌ها همچنان ثابت است و تغییری در بازار مشاهده نمی‌شود. عواملی نظیر تولید گوشت و افزایش عرضه، در ثابت بودن قیمت گوشت تأثیر‌گذار هستند.

اقتصاد ۲۴- قیمت گوشت قرمز امروز، ۱۶ شهریور ۱۴۰۳، اعلام شد. براساس داده‌های منتشر شده توسط انتخاب، گوشت خورشتی بدون استخوان و بدون چربی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع گوشت با قیمت ۶۳۴ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد. فیله گوسفندی ۹۸۰ هزار تومان، شقه گوسفندی ۷۱۹ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و دنبه گوسفندی هم ۱۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیزراد هم ۶۳۴ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد. علاوه بر این، استیک گوشت ۹۵ درصد هم به قیمت ۲۳۶ هزار تومان در بازار توریع می‌شود.

گردن گوسفندی هم به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین انواع گوشت، با قیمتی برابر با ۶۸۹ هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. قلوه‌گاه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد با قیمت ۱۹۳ هزار تومان، ران ممتاز گوسفندی با قیمت یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و راسته با استخوان گوسفندی با قیمت ۳۵۸ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

بررسی بازار حاکی از آن است که همچنان قیمت‌ها روندی ثابت را طی می‌کنند و افزایش قیمتی در بازار مشاهده نشده است. اما حال سوال اینجاست که علت ثابت بودن قیمت‌ها طی هفته‌های گذشته چیست؟


بیشتر بخوانید: یک علامت سوال بزرگ؛ چرا ۷ استان غنی از انرژی و ثروت، همچنان در تنش غذایی قرار دارند؟/ ۷ استان و ۷ سال بی‌توجهی، سوء مدیریت و فاجعه انسانی!


علت ثابت بودن قیمت گوشت قرمز طی هفته‌های گذشته

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور پوریان، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام، درباره علت عدم تغییر قیمت‌ها گفت: با توجه به میزان تولید داخل و میزان واردات، بازار کاملا اشباع شده و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد. همچنین ۴.۵ تا ۵ میلیون راس دام سبک و ۳۰۰ هزار راس دام سنگین آماده کشتار است و همین فراوانی عرضه باعث کاهش ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی قیمت هرکیلو گوشت شده است.

براساس این گزارش، کاهش یا افزایش قیمت گوشت قرمز همچون بسیاری از کالاها، به عواملی نظیر تولید، عرضه و تقاضا وابسته است. در حال حاضر با توجه به اشباع شدن بازار، قیمت گوشت هم روندی ثابت و در مواردی روند کاهشی را طی کرده است.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر