تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

فعالان بازار معتقدند از امروز موج جدیدی از تقاضا در بازار طلا آغاز خواهد شد، چرا که این‌بار، تقاضای خانگی برای خرید طلا به شدت افزایش می‌یابد.

اقتصاد ۲۴- امروز بازار طلا و سکه در حالی اولین روز هفته را آغاز می‌کند که هفته گذشته با رکود عمیقی همراه بود؛ معاملات در بازار‌ها تقریبا تعطیل به نظر می‌رسید و برآیند تغییرات قیمتی در هر دو بازار طلا و ارز به صفر نزدیک بود؛ چرا که تعطیلات رسمی در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه، به همراه کاهش شدید تقاضا و رکود معاملاتی، سبب شد قیمت‌ها در محدوده ثابتی حرکت کنند. در هفته‌ای که گذشت، بسیاری از اقلام طلا و ارز بدون ثبت هیچ‌گونه نوسان قیمتی نسبت به هفته گذشته باقی ماندند. نبود مشتری و عدم تحرک جدی در بازار، سبب شد که قیمت‌ها در وضعیت رنج قرار گیرند و هیچ تغییری را در برخی از بخش‌های بازار شاهد نباشیم.

معاملات اقلام طلا در این هفته با رکود مواجه بود و قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه گرمی در روز پنجشنبه هیچ تغییری نسبت به روز‌های قبل خود نداشت. حتی حباب این اقلام نیز بدون تغییر باقی ماند و در همان محدوده هفته گذشته تثبیت شد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای آبشده که در روز پنج‌شنبه تا ۱۵ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان بالا رفته بود، با روندی نزولی به ۱۵ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان رسید و در معاملات پشت خطی جمعه هم تداوم روند نزولی به ۱۵ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسید.

نوسان قیمت طلا در بازار جهانی هم مانند بازار ایران بود و قیمت اونس طلا در معاملات روز جمعه با حرکت رفت و برگشتی، پس از افزایش تا ۲۵۲۵ دلار، با ریزش تا ۲۴۸۷ دلار پایین آمد و دوباره فاز صعود گرفت و به ۲۵۱۵ دلار رسید. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، اونس طلا در نهایت پس از شکست سطح کلیدی ۲۵۳۰ دلار، روند صعودی قدرتمندی را آغاز می‌کند و پرواز به سمت اهداف بالاتر از ۲۶۱۰ دلار شروع خواهد شد. در تحلیل روند روزانه، شکست حمایت ۲۵۰۸ دلار برای تغییر مسیر ضروری است؛ در غیر این صورت، قیمت انس طلا توانایی افزایش به سطوح ۲۵۳۰ و ۲۵۴۵ دلار را خواهد داشت. اما در تحلیل بلندمدت و روند ماهانه، مادامی که قیمت انس طلا بالاتر از سطح ۲۴۷۰ دلار باقی بماند، اهداف صعودی جذابی در سطوح ۲۶۱۰ و حتی ۲۸۲۰ دلار دیده می‌شود که می‌تواند توجه معامله‌گران بیشتری را به خود جلب کند.

همچنین قیمت سکه امامی که طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر که در معاملات روز چهارشنبه در ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، بدون تغییر در روز پنج‌شنبه، با همین قیمت معامله شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه بدون تغییر بودند و به ترتیب ۲۳ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان خرید و فروش شدند و سکه گرمی هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.


بیشتر بخوانید: خرید طلا در جهان دو برابر شد


امروز همچنین جزئیات برگزاری چهل و هشتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران که قرار است در روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه برگزار شود مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است. متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۷ شهریورماه، در چهل و هشتمین حراج این مرکز شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.

معامله‌گران ادعا می‌کنند که بانک مرکزی در حال حاضر سکه تمام را با نرخ دلار ۷۳ هزار تومانی، نیم‌سکه را با دلار ۷۹ هزار تومانی و ربع‌سکه را با دلار ۱۰۴ هزار تومانی به مردم می‌فروشد. این سیاست قیمت‌گذاری متفاوت برای انواع سکه‌ها، واکنش‌ها و تحلیل‌های زیادی را در میان فعالان بازار به دنبال داشته است. به گزارش اقتصادنیوز، فعالان بازار معتقدند از امروز موج جدیدی از تقاضا در بازار طلا آغاز خواهد شد، چرا که با شروع فصل عروسی‌ها، تقاضای خانگی برای خرید طلا به شدت افزایش می‌یابد. این افزایش تقاضا تنها به بازار داخلی محدود نخواهد شد و با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و تمایل به سرمایه‌گذاری جهانی در طلا به عنوان دارایی امن، انتظار می‌رود تقاضای خرید جهانی طلا نیز به طور چشمگیری افزایش یابد. این ترکیب از عوامل محلی و بین‌المللی می‌تواند به افزایش قیمت و تقویت بازار طلا در روز‌های آینده منجر شود.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران، سکه امامی با رسیدن به سطح ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وارد روند صعودی شده و سطح مقاومتی کلیدی برای سکه در ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد. به عقیده این گروه در صورتی که فلز گرانبهای داخلی از این سطح عبور کرده و تثبیت دهد، افزایش قیمت تا محدوده ۴۵ میلیون تومان محتمل است. در مقابل، سطح حمایتی سکه ۴۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است و در صورت شکست این حمایت، احتمال افت قیمت تا کف ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز مطرح می‌شود.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر