تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

اقدام عربستان سعودی برای افزایش سرمایه‌گذاری در گردشگری

عربستان سعودی برای افزایش سرمایه‌گذاری در گردشگری، هزینه‌های صدور مجوز هتل‌ها را لغو می‌کند. هدف این تغییر که از چهار سپتامبر اجرایی شد، برجسته شدن پادشاهی سعودی به عنوان یک رهبر در حوزه گردشگری در سطح جهانی و در راستای اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ است.

اقتصاد۲۴-عربستان سعودی روز چهارشنبه از لغو هزینه‌های دریافت مجوز فعالیت تجاری برای هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و استراحتگاه‌های مسکونی خبر داد.

هدف حذف این هزینه‌ها چه بود؟

این تغییر که از چهار سپتامبر اجرایی شد، بخشی از برنامه توانمندسازی سرمایه‌گذاری در گردشگری است که توسط عربستان سعودی در ماه مارس راه‌اندازی شد و هدف آن قرار دادن پادشاهی به عنوان یک رهبر گردشگری جهانی است.

خبرگزاری SPA گزارش داد که این تصمیم در راستای اهداف چشم‌انداز پادشاهی ۲۰۳۰ است که هدف آن قرار دادن عربستان سعودی در میان مقاصد گردشگری پیشرو در جهان است.

همچنین انتظار می‌رود این ابتکار باعث افزایش سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری باشد و سرمایه‌های بیشتری نیز جذب کند و در نتیجه سهم آن را در تولید ناخالص داخلی کشور افزایش دهد

هدف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی با اختصاص بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار برای تنوع اقتصادی، مدرن‌سازی این کشور عربی خلیج فارسی و کاهش اتکای آن به درآمد حاصل از صادرات نفت است.

رشد و درآمد

بر اساس داده‌های جدید، انتظار می‌رود که درآمد بخش هتلداری عربستان سعودی از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸ با نرخ رشد مرکب سالانه ۷.۵ درصدی همراه باشد که توسط ابتکارات دولت هدایت می‌شود.


بیشتر بخوانید:همه آنچه باید درباره عربستان بدانیم


همانطور که در گزارش اخیر شرکت مشاوره بانکداری سرمایه‌گذاری Alpen Capital بیان شده است، این رشد، مطابق با میانگین شورای همکاری خلیج فارس (GCC)، توسط پروژه‌های مختلف تحت برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ پادشاهی حمایت می‌شود.

به علاوه، گزارش Alpen Capital پیش‌بینی می‌کند که درآمد بخش هتلداری شورای همکاری خلیج فارس از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸ با نرخ رشد مرکب سالانه ۷.۵ درصد رشد کند و تا سال ۲۰۲۸ به حدود ۴۸.۱ میلیارد دلار برسد.

این رشد ناشی از توسعه اقتصادی، افزایش ورود گردشگران، رویداد‌های بزرگ متعدد و همچنین دستمزدها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها همراه با رویداد‌های ورزشی در منطقه است.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر