تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

با میکروفون‌های رود به دنیای ضبط صدای حرفه‌ای قدم بگذارید

اگر به دنبال کیفیت ساخت و صدای حرفه‌ای هستید، برند رود را انتخاب کنید

اگر به دنبال کیفیت ساخت و صدای حرفه‌ای هستید، برند رود را انتخاب کنید

اقتصاد ۲۴- یکی از محصولات برجسته شرکت استرالیایی RØDE ، میکروفون است. میکروفون‌های این برند را در سراسر دنیا به کیفیت بالای ساخت، صدای حرفه‌ای و قیمت مناسب می‌شناسند. برند RODE در طول سال‌های اخیر بیش از ۷۰ مدل میکروفون را تولید و روانه بازار‌های جهانی کرده است و همچنان به تولید میکروفون‌های حرفه‌ای برای حوزه‌های مختلف مشغول است. تفاوتی ندارد که در چه زمینه‌ای فعالیت دارید؛ به احتمال فراوان یکی از میکروفون‌های رود می‌تواند به شکلی خاص نیازهای شما را برآورده کند. اما میکروفون‌های رود چه قابلیت‌هایی دارند و چرا استقبال بالایی برای خرید آن‌ها وجود دارد؟

برند RODE مدل‌های متنوعی از میکروفون را تولید می‌کند

تفاوتی ندارد که مستندساز هستید یا نوازنده، خبرنگار باشید یا بلاگر، مدرس باشید یا پادکستر در هر صورت بین تولیدات RODE یک میکروفون متناسب با فعالیت یا کسب ‌و کار شما وجود دارد. ابتدا از میکروفون استودیویی رود شروع می‌کنیم.

به طور کلی میکروفون‌های استودیویی رود شامل ۱۵ مدل کاندنسر استودیویی در سه گروه دیافراگم بزرگ، دیافراگم کوچک و قلمی است که با توجه به مدل برای کاربرد‌های گسترده‌ای نظیر خوانندگی، ضبط صدای ساز و نوازندگی، ساخت پادکست، دوبله، نریشن و صداگذاری، گیمینگ، استریم و تولید محتوا کاربردی هستند. در ادامه شما را با سایر میکروفون‌های رود آشنا خواهیم کرد.

یکی از پرفروش‌ترین میکروفون‌های رود، میکروفون بدون سیم یا Wireless است

یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین انواع میکروفون رود، میکروفون بی سیم یا همان وایرلس RODE است. سری میکروفون Wireless GO در بین کوچکترین، محبوب‌ترین و بهترین میکروفون‌های بی سیم و یقه‌ای جهان جایگاه ممتازی دارند. شرکت RODE با عرضه میکروفون رود وایرلس گو در سال ۲۰۱۹ در بازار میکروفن‌‌های دوربین و موبایل اعتبار زیادی به دست آورد.

شرکت استرالیایی رود در طی کمتر از دو سال پس از Wireless GO اقدام به عرضه میکروفون بی سیم رود RODE Wireless GO II کرد که از جنبه‌‌های مختلفی در مقایسه با مدل قبلی برتری داشت. برد ۲۰۰ متری، ثبات انتقال سیگنال، قابلیت ضبط داخلی، سازگاری بالا با دوربین‌ها، گوشی‌های موبایل اندروید و آیفون و کامپیوترها از جمله قابلیت‌های میکروفون رود GO ii است.

میکروفون‌های یقه‌ای با سیم رود برای ارائه، اجرا و سخنرانی ساخته شده‌اند

بسیاری از کاربران نیز ترجیح می‌دهند که میکروفون‌های یقه‌ای با سیم رود را خریداری کنند. به طور کلی بعضی از مدل‌های میکروفون بدون سیم را می‌توان به عنوان میکروفون یقه‌ای استفاده کرد اما چند مدل سیمی یقه‌ای و یک مدل هدست نیز در بین محصولات یافت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به میکروفون‌های هد ست RODE HS2 و یقه‌ای RODE PinMic اشاره کنیم.

میکروفون‌های USB رود بهترین گزینه برای ضبط وکال استودیوها هستند

یکی دیگر از محصولات پرطرفدار شرکت رود، میکروفون‌های یو اس بی هستند. از برجسته‌ترین محصولات این دسته می‌توانیم به میکروفون‌های NT USB و NT USB Mini اشاره کنیم که به منظور ضبط وکال در خانه و استودیوهای خانگی و شخصی گزینه‌هایی عالی به شمار می‌روند. خوب است بدانید که طراحی شیک و زیبا در کنار ساختار محکم و قیمت مناسب این مدل‌ها را بین پادکسترها، یوتیوبرها و گیمرها پرطرفدار کرده است.

میکروفون‌های موبایل RODE کیفیت صدای خروجی بالایی دارند

شرکت رود در سال ۲۰۱۳ از میکروفون‌های اختصاصی خود برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها رونمایی کرد. با وجود اینکه برخی میکروفون‌های دوربین رود به دستگاه‌های موبایل وصل می‌شوند، اما بخشی از تولیدات به میکروفون‌های موبایل با کانکتور‌های تایپ سی، لایتنینگ و ۳.۵ میلی متری TRRS اختصاص پیدا کرده است. میکروفون استریو RODE i-XY نخستین میکروفون موبایل رود بود که به صورت ویژه برای گوشی‌های آیفون، آیپد و آیپاد ساخته شد.

بعد از آن هم میکروفون +RODE smartLav تحت عنوان میکروفون یقه‌ای موبایل برای دستگاه‌‌های اندروید و آیفون به بازار عرضه شد. جالب است بدانید که در بین میکروفون‌های موبایل RODE مدل‌هایی مانند SC6-L Mobile Interview Kit و Vlogger Kit نیز به چشم می‌خورد که برای ولاگینگ و مصاحبه کارایی دارند.

به طور کلی خرید میکروفون‌های موبایل رود به کاربرانی توصیه می‌شود که اغلب با گوشی‌های آیفون و اندروید اقدام به ضبط فیلم و ویدیو می‌کنند. این مدل‌ها علی‌رغم اینکه در بین میکروفون‌های ارزان قیمت بازار قرار ندارند، اما کیفیت صدای خروجی آن‌ها بالا بوده و برای کاربران حرفه‌ای و مشکل‌پسند گزینه‌‌های خوبی هستند.

میکروفون‌های شاتگان رود کاربردهایی تخصصی دارند

به طور کلی یکی دیگر از میکروفون‌های RODE که برای کاربردهای تخصصی تولید می‌شود، میکروفون شاتگان رود است. معمولا دیده شده است که برخی از کاربران مدل‌های گان و مینی گان را با میکروفون‌های شاتگان اشتباه می‌گیرند. مدل‌های شاتگان به طور معمول در اندازه بزرگ‌تری ساخته شده و به ‌طور خاص برای ضبط فیلم و ویدیو باکیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این در حالی است که مدل‌های گان و مینی گان برای استفاده‌‌های عمومی کاربرد دارند. از همین رو قیمت میکروفون شاتگان از میکروفون گان و مینی گان بالاتر است و خرید آن‌ها برای کاربران عادی و تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌‌های اجتماعی چندان به ‌صرفه نیست. شرکت RODE در حال حاضر ۷ میکروفون شاتگاندارد که الگوی قطبی همه آن‌ها Labor است که برترین الگو برای ضبط فیلم و ویدیو تحت شرایطی است که صداهای اطراف زیاد باشد.

نکاتی که توجه به آن‌ها برای خرید میکروفون‌های برند رود ضروری است

در گام اول توصیه می‌شود که نیاز و هدف خود را به ‌خوبی شناسایی کنید. قصد دارید میکروفون را فقط با گوشی به کار ببرید یا آن را به کامپیوتر هم متصل کنید؟ می‌خواهید تنها برای ضبط پادکست و گویندگی قابل استفاده باشد یا برای ضبط صدای ساز و خوانندگی هم بتوان آن را به کار گرفت؟

در قدم بعدی باید هدف استفاده از میکروفون رود را مشخص کنید که بر اساس آن می‌خواهید از بین مدل‌های استودیویی، بدون سیم، یقه‌ای، دوربین و موبایل را انتخاب کنید. در مراحل بعدی نیز نهایتا باید خصوصیاتی نظیر الگوی قطبی، نوع تغذیه، نوع کانکتور و وضعیت سازگاری با دستگاه‌ها را بررسی کنید.

فلاشیران؛ فروشگاهی معتبر در زمینه عرضه میکروفون‌های بدون سیم رود

در صورتی که یک تولیدکننده محتوای ویدیویی یا صوتی هستید، یکی از تجهیزات ضروری برای شما میکروفون است. مجموعه فلاشیران سایتی مطرح در زمینه فروش انواع مدل‌های میکروفون یقه‌ای بدون سیم رود است. شما می‌توانید این میکروفون‌ها را با قابلیت‌های فراوانی مانند برخورداری از ورودی ۳.۵ میلی‌متری و باتری بسیار قدرتمند با ظرفیت ۷ ساعته از فلاشیران خریداری کنید.

ارسال نظر