تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

همزمان با سالروز تاسیس بانک ملی ایران؛ نمایشگاه «اسنادی از تاسیس بانک ملی ایران» گشایش یافت

نمایشگاهی با عنوان «اسنادی از تاسیس بانک ملی ایران» با حضور نصرت الله شهبازی قائم مقام مدیرعامل، اعضای هیات عامل، معاونان و دیگر مدیران ارشد بانک ملی ایران از امروز تا ۳۱ شهریور ماه در موزه بانک ملی ایران افتتاح شد.

اقتصاد ۲۴-این نمایشگاه که با حضور تعدادی از مدیران بانک ملی ایران و علاقه‌مندان به آثار هنری افتتاح شد؛ آثار نفیسی از اسناد اولیه و قدیمی از تاسیس بانک ملی ایران به معرض نمایش گذاشته شده که بیشتر این آثار از روز‌های نخست تاسیس؛ گردآوری شده اند.

این نمایشگاه به پاسداشت تاسیس این موسسه خدمتگزار مردمی برپا شده است تا یادآور آغاز حیات این بانک بزرگ باشد. حیاتی که با تنگنا و محدودیت آغاز شد، اما با قوت و پایمردی ادامه یافت و به ۹۶ سالگی رسید.

اسناد به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه متعلق به دوره مظفری و نیمه اول سلطنت پهلوی اول است و به طور مختصر پیشینه ایجاد بانک و مقدمات و تمهیدات لازم برای تاسیس آن را باز گو می‌کند.

در این نمایش از اسناد محفوظ در موزه بانک ملی ایران و نیز تصویر اسنادی که نزد دیگر موسسات نگهداری می‌شده، استفاده شده است.

علاقه مندان می‌توانند از ۲۰ تا ۳۱ شهریورماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۶ از این نمایشگاه در موزه بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی بازدید کنند.

ارسال نظر