تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

وزیر خارجه آمریکا: به‌زودی طرح جدیدی برای آتش‌بس به اسرائیل ارائه می‌دهیم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه گفت که «به زودی» طرح جدیدی برای توافق آتش‌بس/تبادل اسرا به اسرائیل ارائه می‌دهد. بلینکن گفت: «بیش از ۹۰ درصد موضوعات مورد توافق قرار گرفته‌اند و مسائل اکنون به چندین موضوع تقلیل یافته‌اند که دشوارند، اما قابل حل هستند.»

 اقتصاد۲۴-آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه گفت که «به زودی» طرح جدیدی برای توافق آتش‌بس/تبادل اسرا به رژیم اسرائیل ارائه می‌دهد.

بلینکن که در کنار «دیوید لمی»، وزیر امور خارجه انگلیس در لندن حضور داشت گفت که دو کشور «مصمم به پایان داد درگیری‌ها در غزه در اسرع وقت هستند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن با قطر و مصر «برای پر کردن شکاف‌ها» همکاری می‌کند و به دنبال پیدا کردن فرمولی جدید برای یک توافق است.

بلینکن گفت: «به زودی، آن را پیش روی طرف‌ها قرار خواهیم دید تا ببینیم چه می‌گویند. بیش از ۹۰ درصد موضوعات مورد توافق قرار گرفته‌اند و مسائل اکنون به چندین موضوع تقلیل یافته‌اند که دشوارند، اما قابل حل هستند.»

شبکه صهیونیستی کان چند روز پیش به نقل از مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی احتمال توافق بر سر آتش‌بس در غزه/ تبادل اسرا را بسیار پایین ارزیابی کرده بود.

منبع: فارس
ارسال نظر