تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

آمریکا و انگلیس منطقه آزاد انزلی را تحریم کردند

بریتانیا ۷ فرد و سازمان را به دلیل ارسال موشک های بالستیک به روسیه تحریم کرد

اقتصاد۲۴-دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا، هم در نشست خبری با بلینکن با اشاره به ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه گفت: «این اقدامی نگران‌کننده است که از سوی ایران مشاهده می‌کنیم و تشدید قابل توجه تنش به شمار می‌رود.»

بریتانیا نیز روز سه‌شنبه در واکنش به ادعای ارسال موشک از سوی جمهوری اسلامی ایران به روسیه، هفت نام جدید به تحریم‌های جمهوری اسلامی و سه نام جدید به تحریم‌های روسیه اضافه کرد.

این تحریم‌های بریتانیا شامل سازمان‌ها و شرکت‌هایی هستند که با تولیدکنندگان پهپاد در ایران و روسیه همکاری دارند.بریتانیا نام‌های حمزه قلندری، علی جعفرآبادی و مجید موسوی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گفته بریتانیا، قلندری مرتبط با بخش دفاعی نقش داشته است.

جعفرآبادی در حمایت و تسهیل فعالیت‌هایی مانند توسعه موشک‌های بالستیک که باعث بی‌ثباتی کشور‌های دیگر از جمله بریتانیا می‌شود، دست داشته و موسوی نیز در فعالیت‌هایی که هدف آن تضعیف امنیت اسرائیل است، از جمله تهدید، برنامه‌ریزی یا اجرای این فعالیت‌ها، شرکت داشته است.

بریتانیا سازمان منطقه آزاد بندر انزلی را به دلیل به دلیل «مشارکت در فعالیت‌های خصمانه دولت ایران، از طریق حمایت یا تسهیل بخش دفاعی» تحریم کرد.همچنین بریتانیا شرکت‌های بهارستان کیش، چکاد صنعت فراز و سعد سازه فراز شریف را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

منبع: دیده بان ایران
ارسال نظر