تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳

استعفای متهم اصلی شکست اطلاعاتی اسرائیل در عملیات هفتم اکتبر حماس

همان‌گونه که پیش از این رسانه‌های اسرائیل از قصد فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش این رژیم برای کناره گیری از سمتش گفته بودند، او امروز استعفای خود را ارائه کرد.

اقتصاد۲۴-روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» امروز پنج‌شنبه نوشت، «یوسی شاریئیل» فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مسوولیتش در شکست‌های اطلاعاتی این ارتش در هفتم اکتبر و عملیات طوفان الاقصی و قبل از آن، استعفانامه خود را به «هرتزی هالوی» رئیس ستاد این ارتش ارائه کرد.

وبگاه عبری «واللا» یکم سپتامبر جاری اعلام کرد، پس از گذشت حدود ۱۱ ماه از آغاز جنگ، مرکز اطلاعات که به عنوان یکی از مسوولان اصلی شکست هفتم اکتبر گذشته محسوب می‌شود، شاهد انقلاب دیگری است و به نظر می‌رسد که یوسی شاریئیل، فرمانده یگان ۸۲۰۰ به عنوان بزرگترین مرکز جمع‌آوری اطلاعات ارتش قصد دارد طی هفته‌های آتی کناره‌گیری از سمت خود را اعلام کند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان ۲۵ اوت اعلام کرد، هدف نظامی ویژه در عملیات اربعین پایگاه اطلاعات نظامی «امان» و یگان ۸۲۰۰ در گلیلوت و هدف دیگر پایگاه پدافند هوایی در عین شیمیا بود.

نصرالله همچنین اظهار کرد: داده‌های ما حاکی از این است که تعداد قابل توجهی از پهپاد‌های ما به این دو هدف رسیدند، اما دشمن درباره آن سکوت می‌کند، در روز‌ها و شب‌های آتی حقیقت آنچه در آنجا رخ داده، آشکار خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر