تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳

پزشکیان به تهران بازگشت

رئیس‌جمهور در پایان سفر سه روزه خود به عراق، بصره را به مقصد تهران ترک کرد.

اقتصاد۲۴- مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی سه روزه خود به عراق پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور، عصر امروز بصره را ترک و عازم تهران شد.

 پزشکیان با بدرقه مقامات عراق، اسعد العیدانی استاندار و اعضای کنسولگری ایران در بصره فرودگاه این شهر را به مقصد تهران ترک کرد. مسعود پزشکیان نخستین رییس جمهور ایران است که به بصره سفر کرده است.

وی در این سفر که با استقبال اهالی و عشایر همراه بود، با اقشار مختلف از جمله سران عشایر و اعیان، دانشگاهیان و نخبگان و نهاد‌های غیر دولتی و فرهیختگان بصره دیدار و گفتگو کرد.

مسعود پزشکیان در نخستین ساعات صبح روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد شد و مورد استقبال رسمی نخست وزیر عراق قرار گرفت.

وی سپس با حضور در محل یادمان سرداران شهید مقاومت نسبت به مقام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

پزشکیان در اولین روز سفر خود در دیدار‌های جداگانه با رئیس‌جمهور، نخست وزیر، رییس شورای عالی قضایی، سران چارچوب هماهنگی نیرو‌های سیاسی شیعه عراق و معاون اول رئیس مجلس عراق گفتگو کرد.

دیدار با ایرانیان مقیم بغداد و حضور در جمع تجارو فعالان اقتصادی کشورمان در عراق و سفر به کاظمین برای زیارت مرقد مطهر امامین جواد (ع) از برنامه‌های رئیس جمهور در اولین روز از سفر به عراق بود.

رئیس جمهور اسلامی ایران در دومین روز نیز با سفر به اربیل و سلیمانیه با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد و در سفر به نجف اشرف و کربلای معلی نیز در عتبات مقدسه حضور یافت.

منبع: ایرنا
ارسال نظر