تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

معامله‌گران معتقدند بازار طلا و سکه تحت تاثیر نوسانات اونس طلا قرار دارد و چشم به روز چهارشنبه و تصمیم نهایی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره دوخته است؛ موضوعی که باید دید تا چه اندازه مسیر حرکت سکه را دستخوش تغییر خواهد کرد؟

اقتصاد ۲۴- بازار طلا و سکه همچنان در مسیر صعودی قرار دارد و قیمت‌ها از نوسانات اونس طلا در جریان معاملات بازار جهانی، تبعیت می‌کنند. «ماندگاری اونس طلا در سقف قیمت» و «ورود خریداران به بازار طلا و سکه» دو عامل مهمی است که بنابر ادعای تحلیلگران زمینه‌ساز نوسانات صعودی قیمت‌ها شده است. قیمت اونس طلا در معاملات روز دوشنبه در سقف ۲۵۸۹ دلار قرار گرفت و قیمت سکه و طلای آبشده را با رشد نسبی همراه کرد؛ روندی که منجر به ثبات حباب سکه در سطح ۱۷ درصد شد.

با این حال قیمت سکه هم که در روز یکشنبه کانال ۴۴ میلیون تومان را از دست داده بود، در روز دوشنبه دوباره قدم در مسیر صعودی گذاشت و در ابتدای معاملات با ۴۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بازگشایی کرد. این فلز گرانبها در نیمه دوم معاملات کمی کاهش قیمت را تجربه کرد و در نهایت ۴۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت خورد. به گزارش اقتصادنیوز، طلای آبشده هم که در روز یکشنبه کانال ۱۶ میلیون تومان را از دست داده بود، دوباره به این محدوده بازگشت و در ۱۶ میلیون و ۱۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۳ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان معامله شد.


بیشتر بخوانید:  حراج سکه طلای مرکز مبادله امروز ۲۶ شهریور برگزار می‌شود


تحلیلگران فنی معتقدند آینده قیمت اونس طلا به تصمیمات فدرال رزرو وابسته است و اگر فدرال رزرو در نشست روز چهارشنبه دو کاهش نرخ بهره را اعلام کند، احتمال ادامه افزایش قیمت اونس طلا وجود دارد و اگر تنها یک کاهش نرخ بهره رخ دهد، طلا ممکن است به مسیر نزولی بازگردد و جانی برای صعود نداشته باشد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، گروهی دیگر از تحلیلگران بازار‌های مالی هم معتقدند شرایط اقتصادی آمریکا و چین بر نوسانات بازار طلا اثرگذار است و اگر اقتصاد این دو کشور به سمت رکود حرکت نکند، ادامه روند صعودی قیمت طلا محتمل است.

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران ادعا می‌کنند سطح حمایت طلای آبشده در محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد و در صورت شکستن این سطح، کاهش بیشتر قیمت این فلز گرانبها متحمل است. از سوی دیگر، سطح مقاومت طلای آبشده در ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است و در صورت عبور از این سطح، امکان صعود تا مرز ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد. «نوسانات اونس طلا» و «سیاست‌های پولی فدرال رزرو» از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند روند آینده طلای آبشده را تغییر دهند.

همچنین گروهی دیگر معتقدند محدوده ۴۳ میلیون تومان مرزحمایت مهم برای سکه است و این سطح در شرایط کاهش تقاضا در بازار، می‌تواند زمینه ساز تثبیت قیمت این فلز گرانبهای داخلی شود. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، سطح مقاومت سکه در ۴۴ میلیون تومان قرار دارد و عبور از این مرز می‌تواند سکه را به سمت قیمت‌های بالاتر هدایت کند.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر