تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

منابع انسانی؛ سرمایه بی‌بدیل صنعت بیمه

معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی بیمه سینا، مهم‌ترین سرمایه صنعت بیمه را منابع انسانی دانست و افزود: هرچه برای توسعه، تعالی و آموزش منابع انسانی هزینه شود، سرمایه‌گذاری است.

اقتصاد ۲۴- حسین گونه‌پی در تشریح اقدامات انجام شده در بخش منابع انسانی در دوره جدید اظهار داشت: با توجه به نگرش عمیق مدیریت محترم عامل به مسئله منابع انسانی و تاکید ایشان، مقوله آموزش به طور جدی در دو بخش شبکه فروش و کارکنان در دستور کار قرار گرفت.

معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی بیمه سینا با اشاره به اثربخش بودن آموزش نمایندگان در ماه‌های اخیر افزود: خوشبختانه آموزش مستمر موجب جهش خوبی در فعالیت نمایندگان شده و به طور کلی هرچه برای آموزش نمایندگان و کارکنان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است که نتایج مطلوب آن به تدریج مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مختلف برای کارکنان در رسته‌های مختلف شغلی نیز در حال برگزاری است، افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما توجه به موضوع جانشین پروری در شرکت است که در این بخش هم یک پکیج آموزشی تهیه شده تا ضمن تقویت دانش فنی و مدیریتی همکاران، بتوانیم از ظرفیت مدیریتی آن‌ها در سال‌های آتی استفاده کنیم.

گونه‌پی با اشاره به آغاز اصلاح ساختار سازمانی و شرح شغل همکاران گفت: ساختار سازمانی بر اساس اهداف و برنامه‎‌های جدید در حال به‌روزرسانی است و شرح شغل کارکنان واحد‌های ستادی نیز متناسب با آن اصلاح خواهد شد.

وی همچنین به موضوع رفاهیات کارکنان نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، رفاهیات با رویکرد خانواده‌محوری و در نظر گرفتن همه موارد از جمله فعالیت‌های ورزشی، سفر، تامین اقلام ضروری و سایر موارد در حال پیگیری است و به فراخور زمان در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت.

معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی بیمه سینا در تشریح اقدامات این معاونت در بخش پشتیبانی گفت: حوزه پشتیبانی طیف وسیعی از فعالیت‌ها از قبیل تجهیز شعب، ساختمان‌ها، خودروها، خرید اقلام مختلف و ... را شامل می‌شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال پیگیری است.

وی افزود: ساماندهی املاک شعب از جمله مواردی است که با هدف استفاده بهینه و صرفه‌جویی در منابع در حال انجام است و برنامه مشخصی در این زمینه وجود دارد که اجرای آن آغاز شده است.

گونه‌پی برنامه بازدید سرزده از شعب را از مهمترین برنامه‌های این معاونت دانست و گفت: در این بازدید‌ها که با همراهی مدیر منابع انسانی صورت می‌گیرد، ضمن بررسی وضعیت ظاهری، عملکرد فنی و امکانات شعبه پای صحبت تک‌تک همکاران می‌نشینیم و مشکلات شغلی و حتی شخصی همکاران را بررسی و تا حد امکان برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: منابع انسانی مهمترین سرمایه صنعت بیمه است که توجه به شخصیت، دانش، استعداد و معیشت آن در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم رضایت همکاران را در این زمینه جلب کنیم.

ارسال نظر