تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
گزارش غیررسمی راشاتودی از انفجار پیجر‌ها در لبنان

انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ نتیجه بزرگترین نفوذ اطلاعاتی / علت انفجار‌های عجیب درلبنان چه بود؟

یک منبع امنیتی مدعی شد که انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان ناشی از یک عملیات هک گسترده و پیچیده بوده است. این حادثه به عنوان یکی از بزرگترین نفوذ‌های اطلاعاتی در منطقه توصیف شده است.

اقتصاد۲۴- باوجود مشخص نشدن رسمی دلیل فنی انفجار چند هزار پیجر در دست شهروندان لبنانی در روز سه‌شنبه، برخی گزارش‌ها از خرابکاری موساد در این دستگاه‌ها حکایت دارد. شبکه «راشاتودی» بامداد چهارشنبه به نقل از گزارش‌هایی که هنوز تأییدنشده‌اند، خبر داد: «یگان‌های موساد به کار گذاشتن مواد منفجره در هزاران پیجر، قبل از پخش کردن آن‌ها در بین مردم لبنان متهم شده‌اند». در گزارش راشاتودی آمده است: «ظاهراً آن‌ها از روش ارسال پیام‌های انبوه به پیجر‌ها برای داغ‌کردن باتری آن استفاده کردند که سپس این حرارت باعث انفجار مواد منفجره پلاستیکی داخل آن‌ها شده است».

طبق این گزارش، سه نوع پیجر در این عملیات مورد هدف قرار گرفتند که شامل مدل‌های Motorola LX ۲، Teletrim و Gold Apollo Rugged Pager AR ۹۲۴ هستند. راشاتودی همچنین اضافه کرد: این پیجر‌ها هنوز به‌طور گسترده در بین غیرنظامیان در لبنان، در مکان‌هایی که شبکه‌های تلفن همراه به دلایل مختلف چندان رایج نیستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. منابع مطلع می‌گویند که نخست‌وزیر و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در نشستی که اخیراً داشتند عملیات انفجار پیجر‌ها در لبنان را تصویب کردند.


بیشتر بخوانید: تکذیب آسیب دیدن نصرالله در انفجار پیجرها


یک منبع امنیتی مدعی شد که حادثه انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت پایتخت لبنان یکی از بزرگترین نفوذ‌های اطلاعاتی و جاسوسی است.
به گزارش مهر به نقل از الجزیره، یک منبع امنیتی مدعی شد که حادثه انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت پایتخت لبنان یکی از بزرگترین نفوذ‌های اطلاعاتی و جاسوسی است.
این منبع امنیتی به الجزیره گفت که انفجار سیستم‌های ارتباطی در لبنان ناشی از هک به وسیله تکنولوژی بی سیم بوده است.

این منبع مدعی شد که سیستم‌های اتصالی که برخی از نیرو‌های حزب الله آنرا حمل می‌کردند در برخی از مناطق لبنان منفجر شد؛ بنابراین گزارش، انفجار سیستم‌های ارتباطی در برخی از مناطق ضاحیه جنوبی بیروت و البقاع و جنوب لبنان صورت گرفت.
رادیو رسمی رژیم صهیونیستی مدعی شد که گالانت و مسئولان سرویس‌های امنیتی رایزنی‌های گسترده‌ای را از صبح امروز درباره لبنان انجام داده اند.

ارسال نظر