تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

عراقچی: با بلینکن دیدار نخواهم داشت

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ممکن است با وزیر خارجه آمریکا دیدار داشته باشد، گفت «خیر در حال حاضر امکانی نمی‌بینم و به اعتقاد من الان مصلحت هم اقتضا نمی‌کند که چنین گفت‌وگویی صورت بگیرد».

اقتصاد۲۴- وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که در جریان سفرش به نیویورک دیداری با وزیر امور خارجه آمریکا نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه در خصوص احتمال دیدار با بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: من در حال حاضر امکانی نمی‌بینم و به اعتقاد من الان مصلحتی هم اقتضا نمی‌کند که چنین گفتگویی صورت بگیرد. بار قبل در برجام چنین دیدار‌ها و گفتگو‌هایی بود، ولی الان زمینه مناسبی وجود ندارد؛ این نظر کارشناسی من است. جدا از مجوز‌ها فکر می‌کنم هنوز تا رسیدن به نقطه‌ای که مانند مذاکرات قبلی امکان گفتگو بین دو طرف وجود داشته، فاصله هست.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌شود تجربه گذشته را نادیده گرفت، گفت: نمی‌شود توقع داشت که دوباره مانند همان تجربه تکرار شود. آمریکایی‌ها باید نشان دهند که رویکرد‌ها عوض شده است. اگر آن مسیری که آمریکایی‌ها بعد از خروج از برجام در پیش گرفتند آمادگی تغییر این مسیر را داشته باشند و بخواهند به میز مذاکره ۵+۱ بازگردند، ممکن است دوباره امکان صحبت مستقیم فراهم شود، آن هم پست میز مذاکره ۵+۱. امیدوارم شروع مجددی از مذاکره در این سفر آغاز شود، اما ابعاد و چگونگی آن بستگی به این دارد که چه پیش خواهد آمد.

ارسال نظر