تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳

تاجگردون: امسال کسری بودجه دولت بسیار سنگین است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کنترل تورم و نقدینگی، گفت: کسری بودجه دولت امسال بسیار سنگین است.

اقتصاد۲۴-غلامرضا تاجگردون در حاشیه نسبت با سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد کیش اظهار داشت: رقم کسری بودجه به طور دقیق مشخص نیست و اعداد و ارقام متفاوتی ارایه می‌شود، اما آنچه مسلم است، سنگین بودن کسری بودجه دولت در سال جاری است.

وی با تاکید بر اتخاذ راهکار‌هایی برای رفع این کسری بودجه افزود: مسئله اصلی بودجه در سال ۱۴۰۳ شکاف بین منابع و مصارف است و مجلس باید برای حل آن کمک کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخذ مجوز دولت از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برداشت از صندوق توسعه ملی، گفت: دولت این مجوز‌ها را دریافت کرد تا برخی پرداختی‌ها را انجام دهد و برای مابقی پرداختی‌ها و تأمین کسری تا دو ماه آینده برنامه ریزی می‌شود.

تاجگردون با تاکید بر کنترل تورم و پیشگیری از افزایش قیمت‌ها، افزود: با توجه به مجوز‌های کسب شده و برنامه‌های در دست انجام نباید شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم و اجازه نمی‌دهیم به مردم فشار مضاعف وارد گردد.

وی تاکید کرد: باید برای پیشگیری از تکرار کسری بودجه در سال آینده، انضباط مالی، شفافیت بودجه‌ای و تناسب سازی بین منابع و مصارف و سایر مشکلات را به حداقل رساند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان بررسی بودجه سال آینده در مجلس، گفت: بودجه سه مرحله‌ای است و کلان بودجه تا اواخر مهر و یا اوایل آبان ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر