تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

منبع فرانسوی: یک جاسوس ایرانی موقعیت سید حسن نصرالله را به اسراییل لو داد

به جز معدود افراد نزدیک به سید حسن نصرالله، کسی از محل زندگی دبیرکل حزب الله لبنان خبر نداشت و به گزارش رسانه های غربی، ترور شهید سید حسن نصر الله یک موفقیت بزرگ اطلاعاتی-نظامی برای اسرائیل به شمار می‌رود. اما رژیم اسرائیل چطور موفق شد محل حضور سید حسن نصرالله را شناسایی کند و او را ترور کند؟

اقتصاد۲۴-به نقل از یورونیوز، نشریه نیویورک تایمز به نقل از سه مقام بلندپایه ادعا می‌کند که اسرائیل از ماه‌ها قبل می‌دانست که سید حسن نصر الله کجاست، اما تصمیم به ترور او در همین هفته اخیر گرفته شد.

دستور حمله به مخفیگاه دبیرکل حزب الله لبنان روز جمعه صادر شد و نیرو‌های اسرائیل در عرض چند دقیقه ۸۰ بمب سنگر شکن یک تنی بر محل فروریختند. گفته می‌شود که آن مکان، محل برگزاری جلسه فرماندهان حزب الله بود.

در همین راستا، یک مقام اطلاعاتی فرانسوی به شبکه ال. س.‌ای این کشور گفته است که نیرو‌های اطلاعاتی اسرائیل «قطعا در محل یک جاسوس داشته‌اند.» می‌افزاید: «سرعت عمل ارتش اسرائیل و موساد و اینکه مرگ او بلافاصله تایید شد نشان می‌دهد که یک نفر از داخل تشکیلات با آن‌ها همکاری کرده است. این عملیات و عملیات انفجار پیجر‌ها به این دلیل موفقیت آمیز بود که فردی از درون سازمان با آن‌ها همکاری کرده است.»

یک مقام سابق موساد نیز می‌گوید که ارتش اسرائیل «به تصاویر اعتماد نمی‌کند، حتما یک عامل انسانی باید ورود سید حسن نصر الله به ساختمان مورد هدف را تایید کرده باشد، یا یک فوق جاسوس اسرائیلی یا یک مامور محلی که می‌خواسته حسابی را با نصر الله تسویه کند.»

به گفته کارشناس اطلاعاتی فرانسوی احتمالا حضور سید حسن نصر الله در محل نیز از سوی اسرائیل برنامه‌ریزی یا هدایت شده بود. وی می‌گوید: «حضور او در این جلسه با فرماندهان عالی‌رتبه و یک نظامی ارشد ایرانی اتفاقی نبود.»


بیشتر بخوانید:موردی عجیب؛ شهادت سردار سلیمانی، رئیسی، هنیه و نصرالله در ۶۳ سالگی


با این وجود نشریه فرانسوی پاریزین در گزارشی به نقل از چند منبع لبنانی مدعی شد که زمان و محل حضور نصر الله را یک «جاسوس ایرانی» به اسرائیل اطلاع داده است!

منبع: جهان مانا

ارسال نظر