تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

۵ رسانه ایرانی که خواهان جنگ با اسرائیل هستند!

در این مطلب به تشریح مواضع رسانه‌های ایرانی‌ که خواهان جنگ با اسرائیل هستند خواهیم پرداخت.

اقتصاد۲۴- در روز‌های اخیر و پس از ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان، تنش‌های سیاسی و نظامی میان ایران و اسرائیل به بالاترین سطح خود در دستکم یک دهه اخیر رسیده. در این میان، برخی از رسانه‌های ایرانی به‌ویژه روزنامه‌های کیهان، وطن امروز، همشهری، جوان و همچنین سازمان صداوسیما به‌طور مداوم با اتخاذ مواضع انتقام‌جویانه، کشور را به بسیج برای حمله به اسرائیل تشویق می‌کنند

این رسانه‌ها با انتشار مطالبی که خواهان مقابله نظامی با اسرائیل هستند، سعی در تقویت احساسات در جامعه دارند. روزنامه کیهان با نگاه همیشگی خود، همواره به تحلیل‌های جنگ‌طلبانه پرداخته و وطن امروز نیز با انتشار مطالبی مشابه، بر ضرورت مقابله با آنچه تهدیدات اسرائیل می‌خواند، تأکید می‌کند. همشهری و جوان نیز به‌عنوان رسانه‌های تأثیرگذار در این زمینه، با پوشش اخبار و تحلیل‌های جنگ‌طلبانه، تلاش خود را در شکل‌دهی به افکار عمومی انجام می‌دهند. صداوسیما نیز به‌عنوان رسانه ملی، با برنامه‌های خود به ترویج این رویکرد‌ها پرداخته و فضای اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این مطلب به تشریح مواضع رسانه‌های مذکور خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

روزنامه کیهان، نسخه حمله نظامی را پیچیده است

این روزنامه در شماره امروز خود از ضرورت مهار اسرائیل نوشت: حمله به جلسه سران حزب‌الله لبنان و گستاخی اسرائیل در به شهادت رساندن شهید نصرالله لزوم اقدام قاطع، سنگین و قوی در برابر جنون و هاری این رژیم را دوچندان کرده. این روزنامه جزئیات حمله مورد نظر خود را نیز گفته است! مثلا اینکه «این پاسخ در شرایطی که برخی از کشور‌های منطقه در طول ماه‌های گذشته از هیچ کمکی به این رژیم دریغ نورزیده‌اند، می‌تواند این کمک‌ها و آذوقه‌های ارسالی برای اسرائیل را در دریا سرگردان کند» یا اینکه «ارتش اسرائیل اتکای ویژه‌ای بر نقش نیروی هوائی داشته و دارد، هدف قرار گرفتن بسیار سنگین‌تر پایگاه‌های هوائی اسرائیل در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی، علی‌رغم پشتیبانی غربی‌ها، می‌تواند ماشین جنایت جنگی ارتش اسرائیل را با ضربه جدی رو‌به‌رو کند».

یکی دیگر از پاسخ‌هایی که کشورمان و محور مقاومت، می‌توانند برای افسار زدن بر سگ هار صهیونیسم در دستور کار قرار دهند، هدف قرار دادن پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه و به خصوص در کشور‌ها و بازیگران ضعیف در اطراف ایران و در سطح منطقه باشد. حمله به محموله‌های کالا و آذوقه به سمت این رژیم و شریان‌های حیات اسرائیل همانند راهبردی که رزمندگان یمنی اتخاذ کردند در شرایطی که به خاک و خون کشیده شدن کودکان در غزه و لبنان نیز وجدان خفته برخی از سران کشور‌های منطقه را به درد نمی‌آورد، شاید منطق ترجیح سود بر انسانیت را برهم زند. سیاستمدارانی و سرانی که سعی در ادامه دوستی با اسرائیل دارند باید این را بدانند که این دوستی تاوان خواهد داشت.» «کیهان» در پایان با تاکید بر اینکه «نتانیاهو باید بداند ایران و محور مقاومت برای هر سناریویی آماده است» نوشته: «در این بازی جرات، ما از جاده کنار نخواهیم کشید. شاید وقت استفاده از سلاح‌هایی است که اسرائیل را قطعا متعجب خواهد کرد.»

روزنامه وطن امروز درباره نتیجه جنگ گفت

رهبر انقلاب روز شنبه در پیام تسلیت برای شهادت سیدحسن نصرالله تاکید کردند: «ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، به حول و قوه الهی کوبنده‌تر خواهد شد». بلافاصله پس از صدور این پیام رهبر انقلاب، حملاتی از عراق، لبنان و یمن با موشک‌ها و پهپاد‌های جدید و رادارگریز به سراسر سرزمین‌های اشغالی انجام شد. قبل از آن نیز شلیک موشک‌های بالستیک از عراق و لبنان و یمن به شهرک‌های صهیونیست‌نشین نشان داد مقاومت سطح جنگ را افزایش داده است. 


بیشتر بخوانید:سخنرانی معاون سید حسن نصرالله درباره وقایع لبنان


حالا نیز مشخص است جبهه مقابل از مناطق مختلف جغرافیای مقاومت، سطح حملات به رژیم سفاک را افزایش خواهد داد. به عبارتی، مقاومت با تشدید حملات و افزایش سطح حملات، فرورفتن رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی در باتلاق جنگ فرسایشی را تشدید خواهد کرد. صهیونیست‌ها در تله زمان افتاده‌اند. نتیجه جنگ میان ما از یک سو و آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر را زمان مشخص خواهد کرد.

همشهری: واجب شرعی برای آرایش جنگی

سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه در همشهری نوشت: یاری رساندن به لبنانی‌ها وجه دیگری نیز دارد که عبارت است از کمک نظامی از طرف ایران. کشورمان خود خونخواه شهید سیدحسن نصرالله هست، اما اینکه چگونه و چه زمانی می‌خواهد این خونخواهی را انجام دهد، مهم است. رهبر معظم انقلاب دستور گرفتن انتقام از رژیم صهیونیستی را اعلام کرده‌اند؛ علاوه بر این رئیس‌جمهور و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی ما نیز اعلام کرده‌اند که انتقام خواهیم گرفت و این ضربه بدون پاسخ نخواهد ماند و ایران بی‌تفاوت نمی‌ماند.

مجموعه این موارد در کنار یکدیگر باید قرار گیرد. کمک به لبنان و حزب‌الله درواقع یک روند است که ابعاد مختلفی دارد، اما هسته سخت آن همان کمک نظامی و لجستیکی است و اگر ایران حمله خود را آغاز کند، هم در غزه و هم در جنوب لبنان، فرصت تنفسی ایجاد خواهد شد؛ چراکه قطعا رژیم صهیونیستی بیشتر بار طراحی‌هایش را متوجه پاسخ به حمله ایران می‌کند.

روزنامه جوان هم از پاسخ احتمالی سخن گفت

بعد از چند داغ پیاپی، اینک دشمن سید مقاومت را از ما گرفته است. به این هم اکتفا نمی‌کند و بسان آل‌امیه و آل‌مروان، به هلهله و پایکوبی مشغولند، تا به خیال خود داغ دل ما را تازه کنند. آنان که پدران‌شان «یدالله» را «مغلوله» می‌خواندند، چه می‌دانند که اتکای ما به چیست؟ بگذار به گمان باطل خویش احساس پیروزی کنند. روز‌های خدا را، اما پایانی نیست، باز هم صبحی دیگر خواهد آمد که فرزندان نصرالله انتقامش را خواهند ستاند و خون قاتلانش را بر زمین خواهند ریخت، چراکه «سید مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سیدعباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.»

صداوسیما با اسرائیل اعلام جنگ کرد

مجری شبکه سه در واکنش به حمله اسرائیل برای ترور حسن نصرالله گفت: راهبرد تله تنش تا یک جایی جواب می‌دهد. از یک نقطه به بعد گرا به دشمن است که هر کجا را بزنید ما واکنش نشان نمی‌دهیم و درتله تو نخواهیم افتاد. شک نکنید اهداف بعدی می‌تواند در تهران باشد. نتانیاهو آنقدر وقیح شده است که ایران را در سازمان ملل تهدید می‌کند. تهران با بیروت فرقی ندارد؛ اسرائیل به سراغ تک تک اهداف خواهد رفت. حالا بریم گفتگو کنیم و بیانیه صادر کنیم. تنها موشک است که نتانیاهو را متوقف می‌کند؛ آن هم از نوع بالستیک.

منبع: برترین ها
ارسال نظر