تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳

وضع نابسامان استرداد بلیت‌های باطل شده

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به خبر مشخص نبودن فرایند استرداد بلیت‌های هواپیما که طی عملیات وعده صادق ۲ باطل شده بود، واکنش نشان داد.

اقتصاد۲۴- جعفر یازرلو در پاسخ به بیان برخی مطالب مبنی بر الزام شرکت‌های هواپیمایی به استرداد مبلغ بلیت پرواز‌های باطل شده تا پایان روز ۱۷ مهر بدون جریمه و کسر وجه به مسافران، مشخص نبودن فرآیند استرداد هزینه بلیت‌ها، ناهماهنگی میان سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها و اختلاف بر سر فرآیند‌های استرداد، گفت: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاه‌ها و ابطال پرواز‌ها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پرواز‌ها و مسافران پرواز‌ها به عنوان اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین‌المللی محوله به این سازمان صورت گرفته است.

وی افزود: برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی، بخشنامه صادر شده کاملاً آشنا بوده و شرایط فورس ماژور به وجود آمده نیز، نظیر آنچه در عملیات صادق ۱ اتفاق افتاد، مسبوق به سابقه بوده و استناد به رویه‌های بین‌المللی تحت عنوان شرایط استرداد داوطلبانه و غیر داوطلبانه بلیت ازسوی مسافر برای شرکت‌های هواپیمایی امری بدیهی و قابل پذیرش است.


بیشتر بخوانید: هشدار ایران به ایرلاین‌های خارجی


سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این رخداد تنها تعیین بازه زمانی به منظور انسجام‌دهی به عملکرد هر یک از شرکت‌های هواپیمایی و تأمین انتظارات مسافران بوده است.

به گفته وی، آنچه در نقد منتشره بدان به درستی توجه نشده است، مدت زمان لازم برای اعمال فرایند استرداد و یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پرواز داخلی و خارجی در یک روز بالغ بر چندین هزار مسافر با تقاضای استرداد یا تغییر تاریخ برجای گذاشته است که با احتساب زمان لازم برای انجام فرایند استرداد و ساعات کاری و اداری و تعداد پرسنل واحد پشتیبانی شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی قطعاً اضافه شدن این حجم گسترده تقاضا علاوه بر تقاضای عادی روزانه نیازمند صبوری بیشتر مسافران گرامی است.

منبع: مهر
ارسال نظر