تاریخ انتشار: ۰۷:۰۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۸
مدیر دفتر فنی و آماده‎سازی منطقه آزاد ارس در گفتگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛

تشریح آخرین وضعیت زیر ساخت های منطقه آزاد ارس / 60 درصد زیرساخت‌ها آماده است

مدیر دفتر فنی و آماده سازی منطقه آزاد ارس گفت: امکانات زیربنایی، آب، برق ، گاز، مخابرات، فاضلاب و...برای انجام پروژه‌های ارس آماده هستند. مشکلات بودجه‌ای و اعتباری وجود دارد؛ اما کار تعطیل نمی‌شود و تنها ممکن است سرعت انجام پروژه‌ها پایین بیاید.

اقتصاد24 - زیر ساخت های منطقه آزاد ارس برای توسعه گردشگری و رشد سرمایه گذاری در چه مرحله ای است؟ اگرچه در سالهای اخیر این منطقه رشد قابل ملاحظهای در بخشهای مختلف به خصوص در حوزههایی چون صنعت، کشاورزی، تجارت و گردشگری تجربه کرده است اما آیا زیر ساخت های این منطقه برای تداوم این رشد کافی است؟

منطقه آزاد ارس در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد اصلی گردشگران و محل مورد اعتماد سرمایه‌گذاران تبدیل شده است؛ به طوری که سالانه صدها هزار گردشگر وارد ارس می‌شوند و واحدهای صنعتی بسیاری در این منطقه فعال هستند. لازمه حضور گردشگران در منطقه آزاد ارس و همچنین جذب سرمایه‌گذاران وجود زیرساخت‌هایی همچون جاده ایمن، آب، فاضلاب، برق، گاز، مخابرات و ... است، از این رو اکثر پروژه‌های اجرا شده توسط سازمان منطقه آزاد ارس در راستای ایجاد همین زیرساخت‌هاست و پروژههای پرتعداد و عظیم عمرانی و زیربنایی این منطقه، نشان دهنده پیشتازی آن از نظر کمی و کیفی است.

تشریح وضعیت زیر ساخت های منطقه آزاد ارس


سید مرتضی حسینی، مدیر دفتر فنی و آماده سازی منطقه آزاد ارس در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد 24 درباره زیر ساخت های منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه نزدیک به 60 درصد زیر ساخت های منطقه برای پروژه‌های برنامه ریزی شده آماده هستند گفت: امکانات زیربنایی، آب، برق، گاز، مخابرات، فاضلاب و... برای انجام پروژه های ارس آماده هستند. مشکلات بودجه ای و اعتباری وجود دارد؛ اما کار تعطیل نمی شود و تنها ممکن است سرعت انجام پروژه ها پایین بیاید.



حسینی افزود: بنا بر اهمیتی که مدیرعامل منطقه به موضوع زیرساخت ها می دهند، همه همّ و غم همکاران ما در سازمان، در این زمینه است و بیشتر هزینه‌ها به سمت تکمیل و توسعه زیر ساخت ها رفته است.

وی گفت: در بحث تاسیسات مکانیکی آبرسانی، گازرسانی و .. منطقه آزاد ارس 9 پروژه در دست اقدام دارد، که برای آن در حدود 7 میلیارد تومان بودجه قرار داده شده است که تاکنون حدود 5 میلیارد تومان از این بودجه صرف هزینه های زیرساختی شده است.

مدیر دفتر فنی و آماده سازی منطقه آزاد ارس در ادامه افزود: این منطقه هشت پروژه در زمینه تاسیسات مکانیکی، برقی، مخابرات و روشنایی دارد که حدود 27 میلیارد تومان برای آن بودجه در نظر گرفته شده است، تاکنون در حدود 5 میلیارد تومان از این مقدار هزینه شده است. یکی از این پروژه ها تهیه، حمل و نصب تجهیزات خط 132 به دو وولت است و دیگری خرید و حمل دستگاه پست سیار است که خط 132 را تبدیل 22 وولت معمولی برای استفاده عمومی می کنیم.

وی همچنین در خصوص پروژه های رو‌بنایی منطقه آزاد ارس گفت: 15 پروژه در راهسازی، آماده سازی و پل سازی داریم که نزدیک به 70 میلیارد تومان هزینه برای آن صرف شده است. در بخش ابنیه و مرمت بناهای تاریخی نیز 12 پروژه و در حدود 24 میلیارد تومان هزینه شده و در طرح‌های مطالعاتی نیز 22 قرارداد با هزینه ای نزدیک 33 میلیارد تومان منعقد شده است.
ارسال نظر