تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس:

نظام بانکی با فاینانس باید گره گشای واردات کشنده‌ها باشد

علی کشوری با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به ویژه کشنده‌ها، گفت: تسهیلات بانکی و فاینانس می‌تواند گره گشایی واردات کشنده‌ها باشد از این رو بانک مرکزی باید با رعایت اولویت در پرداخت تسهیلات به این مهم نیز توجه کند.

اقتصاد۲۴-نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناترازی انرژی یکی از پیامد‌های مشهود فرسودگی ناوگان باری کشور است، افزود: دولت باید نسبت به نوسازی این ناوگان با توجه به آلودگی زیست محیطی کشنده‌های فرسوده و همچنین تصادفات جاده‌ای بالای آن‌ها اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه انتظار ما از مجموعه وزارت صمت همراهی در واردات کشنده است، تصریح کرد: قطعا واردات کشنده می‌تواند رونق اقتصادی از حیث تسریع در جا به جایی بار و حتی صادرات داشته باشد.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس دوازدهم ادامه داد: شبکه بانکی می‌تواند با رعایت اولویت در پرداخت تعهدات خود فاینانس واردات کشنده‌ها را نیز در دستور کار قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس ناظر به انجام تعهدات بانک مرکزی بوده و در این راستا نشست‌های مختلفی با دولت و بانک مرکزی داشته از این رو لازم است شبکه بانکی به تعهدات خود با رعایت اولویت پاسخ دهد.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

ارسال نظر