تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
معاون گمرک ایران:

صادراتمان به ۱۰ میلیارد دلار رسید

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: صادرات سه ماه ابتدایی سال جاری در کشور بدون احتساب میعانات گازی با یک روند افزایشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

اقتصاد24- احمد ذاکری در مراسم تودیع و معارفه ناظر گمرکات استان بوشهر عنوان کرد: با وجود اینکه میزان صادرات بدون احتساب میعانات گازی سیر صعودی داشته است اما با احتساب میعانات گازی شاهد کاهش ۶ درصدی آن بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه گمرک توانسته در تمام زمینه‌ها نقش آفرینی کند، خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی کشور در سه ماهه اول سال جاری منابع معدنی، پلاستیک، و پتروشیمی بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با تاکید بر نگاه تسهیلگرانه عنوان کرد: در گمرک بیشترین بحث تسهیلگری در تجارت و استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای کمک به صنعت و تجارت است.

ذاکری بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و چین عمده مقصد کالاهای صادراتی ایران در طی این مدت بوده اند.

این مسئول گمرکی با اشاره به اینکه عمده واردات کشور کالاهای اساسی موردنیاز است، ادامه داد: در سال گذشته تراز تجاری کشور مثبت بوده است، بنابراین تلاش می‌شود این روند در سال جاری نیز حفظ شود.

وی خطاب به مسئولان استان بوشهر تاکید کرد: فعالیت گمرک به عنوان یک واحد اقتصادی نیازمند کمک همه نهادها و دستگاه های نظارتی است، لذا سعی داریم از تمام ظرفیت های قانونی استفاده کنیم تا در سخت ترین شرایط نیز تسهیل کننده باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر