تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

جهش چشمگیر سودآوری در بانک سینا/ رشدی ۴۵ درصدی در نیمه اول سال

بانک سینا در گزارش مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳، رشد قابل‌توجهی در درآمد‌ها و سود عملیات خود نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.


اقتصاد ۲۴- بررسی کارنامه ۶ ماهه بانک سینا نشان می‌دهد که هیئت‌مدیره و مجموعه بدنه کارشناسی این بانک توانسته‌اند سودآوری را تداوم بخشیده و این بانک را وارد مرحله سودآوری پایدار کنند. این موضوع در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش‌ماهه سال ۱۴۰۳ نیز بسیار مشهود است.
بانک سینا در گزارش مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳، رشد قابل‌توجهی در درآمد‌ها و سود عملیات خود نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است. بر اساس این گزارش، درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری بانک در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ به ۷۳.۰۷۸ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی ۴۵ درصدی را تجربه کرده است.
علاوه بر این، خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری نیز با رشد ۴۲ درصدی از ۲۱.۴۳۲ میلیارد ریال در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ به ۳۰.۳۸۹ میلیارد ریال در سال جدید افزایش یافته که نشان‌دهنده مدیریت بهینه منابع مالی و کاهش هزینه‌های مرتبط با تسهیلات‌دهی و سپرده‌گذاری است.






رشد قابل‌توجه در درآمد‌های کارمزدی
بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده، درآمد کارمزد بانک سینا نیز با رشد ۶۵.۸ درصدی به ۸.۷۱۲ میلیارد ریال رسیده است. این رشد حاکی از توسعه خدمات بانکی غیرتسهیلی و افزایش تنوع فعالیت‌های بانک است.
همچنین خالص درآمد کارمزد در این دوره به ۷.۳۴۰ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با خالص درآمد کارمزد ۴.۳۳۱ میلیارد ریالی مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۶۹.۵ درصدی را نشان می‌دهد.




در بخش مبادلات و معاملات ارزی نیز بانک سینا عملکرد بسیار موفقی داشته و توانسته است سود حاصل از این حوزه را از ۷۸ میلیارد ریال در سال گذشته به ۶۰۵ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول ۱۴۰۳ افزایش دهد. این رشد ۶۷۳ درصدی، توانایی بانک در مدیریت ریسک‌های ارزی و بهره‌گیری از فرصت‌های بازار را نشان می‌دهد.
جمع درآمد‌های عملیاتی بانک سینا نیز با رشدی ۴۸ درصدی به ۳۸.۵۴۳ میلیارد ریال رسیده است. این افزایش درآمد‌های عملیاتی ناشی از بهبود در عملکرد کلی بانک، افزایش درآمد‌های تسهیلاتی، کارمزدی و معاملات ارزی است.




بهبود سود عملیاتی
در حوزه سودسازی نیز عملکرد بانک سینا در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ مناسب بوده است، به طوری که سود خالص بانک به ۱۱.۵۴۸ میلیارد ریال افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.
تحقق سود ۲۹۰ ریالی برای هر سهم
بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده، بانک سینا به روند سودسازی خود ادامه داده است و سود پایه هر سهم این بانک در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به ۲۹۰ ریال رسیده است.
بررسی صورت‌های مالی بانک سینا نشان می‌دهد که این بانک در بهره‌وری و استفاده بهینه از دارایی‌ها و سرمایه خود بهبود‌هایی را تجربه کرده است.
همچنین بانک سینا در آستانه افزایش سرمایه از مبلغ ۴۰.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۵۴.۰۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته، سایر اندوخته‌ها به منظور افزایش کفایت سرمایه و بهبود نسبت‌های احتیاطی است که این امر می‌تواند تاثیر مثبتی بر افزایش ظرفیت‌های عملیاتی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای سهامداران داشته باشد.

ارسال نظر