تاریخ انتشار: ۰۷:۱۲ - ۱۰ آذر ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیر ذره‌بین؛ از متناسب سازی مستمری مستمری‌بگیران تا سرمایه‌گذاری‌های موفق

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تنها صندوق بیمه اجتماعی کشور است که مهمترین رسالتش گسترش بیمه اجتماعیف رفع فقر و تبعیض، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خانوار‌های روستایی و عشایری و تحقق عدالت اجتماعی است. در این گزارش نگاهی به عملکرد ۵۵ روزه این صندوق در دوران ریاست حامد قادرمرزی در دولت چهاردهم کرده‌ایم.

اقتصاد۲۴- صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تنها صندوق بیمه اجتماعی مولود نظام جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، با هدف گسترش بیمه اجتماعی، رفع فقر و تبعیض، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خانوار‌های روستایی و عشایری و تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.

قانون اولیه ایجاد صندوق بیمه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۳ با تصویب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی شکل گرفت و این امر باعث شد تا در بهمن ماه سال ۱۳۸۳ آیین نامه اجرایی این صندوق در هیئت وزیران به تصویب برسد. در نتیجه در سال ۱۳۸۴ این صندوق در جهت خدمت رساندن به کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد؛ لذا سیاست‌های صندوق باید منجر به قطع زنجیره فقر بین نسلی، زمینه‌ساز افزایش امید به زندگی، احساس تعلق خاطر بیشتر به محیط زندگی و استقلال روستاییان و عشایر ایران شود. صندوق به منظور تحقق این اهداف، خدماتش را به گونه‌ای گسترش می‌دهد که چتر بیمه‌ای هر ساله بخش بزرگتری از جامعه هدف را زیر پوشش خدمات صندوق قرار دهد.

بر این اساس افراد با داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال سن و در قالب گروه‌های هدف روستائیان، عشایر، کشاورزان، رانندگان حمل بار و مسافربر بین شهری، ساکنین شهر‌های زیر بیست هزار نفر، شاغلین حوزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی، زنبورداران، بافندگان قالی فرش گلیم و جاجیم، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام پزشکی، مربیان مهد کودک و قرآنی می‌توانند تحت پوشش صندوق قرار گیرند. 

خدمات این صندوق شامل پرداخت مستمری سالمندی یا پیری، پرداخت مستمری از کار افتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان است. در حال حاضر قریب به ۳۰۹۸۸۵۲ نفر (تا پایان مهر ماه ۱۴۰۳) و ۲۱۱، ۸۳۶ نفر مستمری بگیر عضو صندوق هستند و بیش از ۱۵۵۰ مؤسسه کارگزاری فعال در روستاها، مناطق عشایری و شهر‌های زیر بیست هزار نفر فعالیت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: حامد قادرمرزی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کیست؟


هم‌اکنون حامد قادرمرزی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است، مدیرعاملی که روز هفتم خرداد ماه ۱۴۰۳ با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم به این مسئولیت منصوب شد.

آنچه در ادامه می‌آید گزارش عملکرد ۵۵ روزه (از هفتم مهرماه ۱۴۰۳ تا سوم آذر ۱۴۰۳) صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر است.

عملکرد معاونت بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌ها

معاونت بیمه‌ای، راهبری سیاست‌های کلان بیمه‌ای صندوق را به عهده دارد و در حال حاضر از اداره کل مستقل تشکیل شده که به عضویت افراد در صندوق، پرداخت مستمری‌ها و نیز نظارت بر فعالیت کارگزاران را به عهده دارند.

بخشی از عملکرد ۵۵ روزه این معاونت بدین شرح است:

۱- ارائه پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی سطوح درآمدی صندوق در سال ۱۴۰۴ و اخذ تأیید از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور.

پیشنهادات ذیل در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور و تایید اولیه آن در کمیسیون تلفیق:

* حذف تبصره مربوط به «سرپرست خانوار» از آیین نامه اجرایی صندوق.

* تأدیه بدهی‌های دولت به صندوق و پیش بینی واقعی بودجه سهم دولت بابت حق بیمه، بیمه شدگان.

* بهره مندی از مزایای مستمری سالمندی با دارن ۳۵ سال سابقه بیمه پردازی بدون لحاظ شرایط سنی.

* اجرای متناسب سازی مستمری مستمری بگیران صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر موضوع جز «۳» بند «ر» ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم توسعه کشور صرفا پس از تامین اعتبار.

۲- تهیه و تدوین پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک سه جانبه فی مابین صندوق، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی.

۳- تهیه و تدوین پیش نویس دومین تفاهم نامه ملی مشترک فی مابین صندوق با سازمان بهزیستی کشور به منظور پوشش بیمه اجتماعی قریب به ۱۰٫۰۰۰ نفر از مددجویان سازمان.

۴- اخذ مصوبه پرداخت تسهیلات بیمه شدگان و مستمری بگیران از هیات مدیره با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال با مشارکت بانک قرض الحسنه مهر ایران جمعاً به میزان ۴ هزار میلیارد ریال.

۵- فراهم کردنامکان استعلام برخط سوابق بیمه‌ای بیمه شدگان و مستمری بگیران از سایر صندوق‌های بیمه‌ای در سامانه بیمه گری صندوق (سبا).

۶- انجام اقدامات و پیگیری‌های لازم در خصوص وب سرویس ارسال پرونده‌های متقاضیان از کارافتادگی کلی صندوق به کمیسیون‌های پزشکی سازمان تأمین اجتماعی.

۷- به روزرسانی اطلاعات مؤسسات کارگزاری کشور.

۸- اقدامات لازم به منظور اصلاح ضوابط برقراری مستمری فرزندان و ارسال به هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه در راستای اجرای قوانین بالادستی (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ...).

۹ - پیگیری و اقدامات لازم در خصوص تأمین اعتبار متناسب سازی مستمری مستمری بگیران صندوق: مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه و طرح موضوع به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی.

۱۰ - اصلاح ترکیب مؤسسات کارگزاری در استان‌ها در قالب شورای فنی، صدور مجوز تعداد ۱۲ موسسه کارگزاری.

۱۱ - اقدامات لازم در خصوص اصلاح شاخص‌های رتبه بندی و نحوه محاسبه حق الزحمه مؤسسات کارگزاری.

۱۲ - ایجاد وحدت رویه در خصوص انجام مأموریت و مرخصی مدیریت‌های استانی.

۱۳ - تهیه و تدوین شیوه نامه نحوه انتصاب مدیریت‌های استانی.

۱۴- ایجاد کارگزاری مجازی برای اولین بار در صندوق.

عملکرد معاونت مالی و اقتصادی

معاونت مالی و اقتصادی شامل سه اداره اداره کل مجامع، ذخایر و سرمایه‌گذاری اداره کل امور مالی اداره کل پشتیبانی می‌شود.

عملکرد این معاونت در مدت ۵۵ روز به شرح ذیل است:

۱ - خرید بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد ریال سهام بنیادی از بازار سرمایه در راستای افزایش منافع بلندمدت صندوق با توجه به ارزندگی بازار سرمایه.

۲ - سرمایه گذاری وجوه نقد صندوق در صندوق‌های سرمایه گذاری به مبلغ بیش از ۲۰،۰۰۰ میلیارد ریال به منظور استفاده بهینه از وجوه نقد صندوق.

۳- وصول مطالبات بالغ بر ۲۷،۰۰۰ میلیارد ریال از شرکت‌های سرمایه پذیر بورسی و غیر بورسی.

۴- پیگیری اوراق صکوک اجاره صشستا ۳۱۱ و صند ۴۱۲ از شرکت تأمین سرمایه امین در راستای حفظ منافع ذی نفعان صندوق و تعیین تکلیف قرارداد‌های بلاتکلیف که از اردیبهشت ماه تصمیم گیری نشده است؛ که نتیجه این اقدام افزایش نرخ اوراق از ۳۰ به ۳۳ درصد است.

۵- وصول بیش از ۱۵،۰۰۰ میلیارد ریال از بودجه دولت در دوماهه گذشته که معادل ۱۴۳ درصد ۶ ماهه اول سال بوده است.

۶- ثبت مرحله اول افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری ارشک به مبلغ ۵،۰۰۰ میلیارد ریال (تغییر سرمایه از ۱،۵۰۰ به ۳،۰۰۰ میلیارد تومان) و اقدامات لازم جهت انجام مرحله دوم.

۷- برگزاری و تهیه اسناد تجدید مزایده زعفران‌های صندوق به میزان ۸۵۳،۷۰۰ کیلوگرم و همچنین تجدید مزایده خودرو‌های صندوق.

۸- تحلیل سهام ارزنده ۳۰ شرکت زیر مجموعه شستا بابت مطالبات شرکت‌های تیپیکو، تایپیکو و تاصیکو جهت تهاتر سهم در ازای مطالبات معوق شده مربوط به سال ۱۴۰۲ و برگزاری جلسات متعدد با شرکت‌های مزبور و تعیین تکلیف مطالبات صندوق که از سال ۱۴۰۱ بلاتکلیف مانده است.

۹- تأمین وجه چک ۲۳،۰۰۰ میلیارد ریالی خرید پالایشگاه نفت شازند.

۱۰- پیگیری انتقال سند ملک فنی حرفه‌ای از شهرداری و حل اختلاف ادعای ۶۲۰ میلیارد ریالی شهرداری از صندوق.

۱۱- تهیه گزارش مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره شرکت‌های کنترلی، مدیریتی و ارائه جهت تعیین تکلیف مدیران عامل و اعضا هیات مدیره.

۱۲- انعقاد قرارداد خرید گواهی سپرده زعفران جهت سرمایه گذاری با تضمین اصل سرمایه توسط شرکت تعاونی روستایی کشور.

۱۳- بررسی و پیگیری نحوه انتقال ۳% مازاد سهام بیمه البرز از پرتفوی صندوق با مکاتبه و پیگیری از بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، کارگزاری امین آوید و شرکت تأمین سرمایه امین جهت رعایت تبصره ۱ ماده (۴) آیین نامه شماره ۱۰۰ شورای عالی بیمه مبنی بر حد نصاب سهامداری صنعت بیمه به میزان ۱۰ درصد در سبد سهام.

۱۴- بررسی نحوه خروج دو عضو حقوقی هیات مدیره شرکت ارزش آفرینان صبا در راستای درخواست گروه مالی صبا تأمین.

۱۵- بررسی و تهیه گزارش اقدامات کلیه مصوبات ابلاغی هیات مدیره در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳.

۱۶- تهیه بولتن ماهانه سرمایه گذاری مهر و آبان و آذرماه ۱۴۰۳ صندوق.

۱۷ - تکمیل تبصره‌های پیشنهادی بودجه ۱۴۰۴ مربوط به معاونت مالی و اقتصادی.

۱۸- پیش بینی درآمد‌های حاصل از سرمایه گذاری جهت درج در برآورد بودجه سال ۱۴۰۴ صندوق و ارائه به اداره کل بودجه.

۱۹- ثبت ارز حاصل از صادرات فروش محصولات فولاد خراسان در سامانه اتاق کنترل ارزی.

۲۰- ثبت خرید و فروش‌ها، افزایش سرمایه‌ها و واریزی سود سهام، رفع مغایرت‌های موردی در سامانه سیگما.

۲۱- بارگذاری شناسنامه پروژه‌های معاونت اقتصادی صندوق در سامانه مبین (برته).

۲۲- راه اندازی و بارگذاری مستندات لازم در سامانه رصد و پایش اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ثبت صورت‌های مالی و اعضای هیات مدیره صندوق، شرکت‌های کنترلی و مدیریتی (مستقیم و غیرمستقیم) به منظور شفافیت اطلاعات و صورت‌های مالی.

۲۳- انجام اقدامات لازم در خصوص اخذ گواهی امضای دیجیتال (توکن) جهت ثبت صورت‌های مالی حسابرسی شده صندوق در سامانه کدال و بارگذاری ۳ سال صورت‌های مالی صندوق در سامانه کدال.

۲۴- تکمیل اطلاعات پروژه تحلیل و اصلاح ساختار سرمایه گذاری و خروج از بنگاه داری معاونت اقتصادی صندوق در سامانه صبا روستا.

۲۵- تهیه گزارش روند دارایی‌های متعلق به صندوق در ۱۰ ساله اخیر جهت ارائه به سازمان برنامه و بودجه.

۲۶- برگزاری کمیته‌های سرمایه گذاری و اقتصادی جهت شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و مدیریت بهینه پرتفوی و منابع صندوق.

۲۷- برگزاری مناقصه به کارگیری نیرو‌های خدماتی در قالب قرارداد تنظیفات.

۲۸- دعوت از اعضای هیات مدیره شرکت‌های کنترلی و مدیریتی و گزارش عملکرد مدت عضویت در هیات مدیره به نمایندگی از صندوق.

۲۹- شناسایی و ارائه SWOT مربوط به ادارات کل جهت تکمیل برنامه راهبردی پنج ساله صندوق.

۳۰- تهیه گزارش کامل از رخداد‌های اقتصادی و مالی سه سال گذشته.

۳۱- اخذ گزارشات ۶ ماهه عملکرد شرکت‌ها و بررسی عملکرد ایشان و ارسال به هیات مدیره.

۳۲- تهیه بیانیه خط مشی سرمایه گذاری‌ها (IPS).

۳۳- تهیه و نهایی نمودن صورت‌های مالی تلفیقی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۹صندوق و ارسال به سازمان حسابرسی.

عملکرد معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی

معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی، به عنوان رکن اصلی فعالیت‌های مدیریتی و زیرساختی صندوق، وظیفه تهیه و تدوین سیاست ها، راهبردها، اهداف و برنامه‌های کلان و عملیاتی، بودجه ریزی، پایش مستمر و مدیریت عملکرد، تدوین و بهبود مستمر فرآیند‌ها و روش‌های کاری، جذب و نگهداشت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، نیاز سنجی، برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی آموزش‌های تخصصی و عمومی کارکنان با هدف توانمندسازی آنان، امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه سیستم‌ها و ارتقاءی دقت، سرعت و کیفیت خدمات، بازنگری ساختار و تشکیلات سازمانی و فراهم سازی بستر پژوهش و نوآوری را برعهده دارد.


بیشتر بخوانید: وحید محمودی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری شد


عملکرد بخش برنامه و بودجه این معاونت طی ۵۵ روز در پی می‌آید:

۱- اخذ تخصیص مربوط به مهر ماه به میزان ۱،۵۰۰ میلیارد تومان از محل سهم دولت.

۲- اجرا و عملیاتی نمودن نظامنامه چرخه بهره وری با تعریف، تدقیق و تعیین مساله چرخه بهره وری صندوق در حوزه سهام، ICT و دانش بنیان با توجه به الزام سازمان بهره وری.

۳- پیگیری تادیه بدهی سهم دولت به صندوق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ و کمیسیون‌های مجلس.

۴- بازنگری و به روزرسانی برنامه راهبردی صندوق (۱۴۰۷-۱۴۰۳) متناسب با سیاست‌های ابلاغی هیات محترم امنا و اسناد بالادستی و پیشبرد پروژه‌های عملیاتی.

۵- تأثیر میزان عملکرد کارکنان در اجرای برنامه راهبردی صندوق در ارتقاءء شغلی ایشان.

۶- تدوین پیش نویس آئین نامه‌های اجرایی تکلیفی برنامه هفتم پیشرفت بند «الف» و «ب» ماده (۲۸) و جزء «۳» بند «ر» ماده (۲۸).

۷- ارسال پیش نویس پیشنهادی صندوق «از تاریخ ابلاغ این قانون کلیه مشمولین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در صورت داشتن ۳۵ سال سابقه بیمه پردازی بدون شرط سنی از مزایای مستمری بازنشستگی بهره‌مند می‌گردند «جهت درج در قانون الحاق (۳) به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت.

۸- تهیه و تنظیم تبصره‌ها و جداول بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۴ جهت طی مراحل تصویب در هیات مدیره و هیات امنا.

۹- بررسی و اعلام نظر در خصوص موارد پیشنهادی قوانین و مقررات از جمله اصلاحیه اساسنامه صندوق.

در بخش منابع انسانی، این معاونت اقدامات ذیل را انجام داده است:

۱- بازنگری و اصلاح آئین نامه شورای برنامه ریزی و استخدامی جهت اخذ مصوبه هیئت مدیره.

۲- به روز رسانی سامانه پاکنا.

۳- اجرای ارزیابی عملکرد دوره دوم ۱۴۰۳ کارکنان و پرداخت کارانه سه ماهه دوم و پیگیری جهت انجام موافقت نامه‌های ارزیابی عملکرد دوره سوم ۱۴۰۳،

۴- تمدید قرارداد کارکنان کار معین (ساعتی) به مدت سه ماه از ۱۴۰۳٫۰۷٫۰۱ تا ۱۴۰۳٫۰۹٫۳۰،

۵- انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان با بیمه البرز از ۱۴۰۳٫۰۷٫۰۱،

۶- در حوزه رفاهیات افزایش کمک هزینه بیمه تکمیلی کارکنان تا ۷۵ درصد توسط صندوق.

۷- در حوزه انگیزشی اهداء کارت تبریک و کارت هدیه برای تولد همکاران.

۸- در راستای اجرای قانون جوانی، جمعیت پرداخت کمک هزینه مهدکودک به مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال ماهیانه به مبلغ ۳ میلیون تومان در تهران و ۲ میلیون تومان در شهرستانها.

۹- در راستای رفاهیات، همکاران پیگیری جهت راه اندازی سفر کارت از طریق سایت علی بابا.

۱۰ - پرداخت مناسبتی: ۱۵ مهرماه روز روستا - ۱۷ آبان ماه، ولادت حضرت زینب کمک هزینه ورزش برای کارکنان.

این معاونت در بخش آموزش نیز اقدامات زیر را انجام داده است:

۱- طراحی، برنامه ریزی و اجراء ۱۴ دوره آموزشی در سطح مدیریتی، تخصصی و عمومی برای کارکنان و کارگزاران صندوق:

* برگزاری ۷ دوره تخصصی به مدت ۶۲ ساعت

* برگزاری ۹۴۴ نفر ساعت آموزش تخصصی

* برگزاری ۳ دوره عمومی به مدت ۲۶ ساعت

* برگزاری ۱۳۰۰ نفر ساعت آموزش عمومی

۲- پیگیری اجرای گام اول شیوه نامه آموزش کارگزاران و طراحی و برنامه ریزی برگزاری آزمون جامع کارگزاران.

۳- برگزاری دوره تخصصی ویژه کارگزاران در حوزه نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای، برقراری مستمری بازماندگان و تشکیل پرونده از کار افتادگی جهت کارگزاران استان‌های گلستان، گیلان.

۴- برگزاری دوره بررسی و رفع اشکال دستگاه pc-pos برای کارگزاران دارای این دستگاه.

۵- هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص اجرای دوره بازاریابی و تکنیک‌های فروش با اداره کل هماهنگی و نظارت بر امور استانها.

۶- ارجاع پیشنهادات واصله‌ دبیرخانه نظام پیشنهادات و پیگیری و مدیریت فرآیند بررسی آنها تا وصول نتیجه (رد یا اجرای پیشنهاد).

۷- ضبط اولیه «تجربه موفق» اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، در راستای اجرای پروژه «مدیریت دانش».

۸- اجرای فراخوان ارسال آثار پژوهشی در راستای برگزاری هفته پژوهش و فناوری ۱۴۰۳ و اطلاع رسانی در سطح ستاد و استان‌ها در خصوص همایش‌ها و رویداد‌های علمی برون سازمانی

عملکرد معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی در حوزه فناوری اطلاعات بدین شرح است:

۱- به روز رسانی فرمول‌های رتبه بندی کارگزاری ها.

۲- بارگذاری و ویرایش تسهیلات مستمری بگیران.

۳- به روز رسانی سامانه بیمه تکمیلی پرسنل.

۴- به روز رسانی فیش‌های مجازی مددجوی بهزیستی و به روز رسانی حساب‌های انفرادی بیمه شدگان مشمول فیش.

۵- راه اندازی دستگاه ذخیره سازی جدید (استوریج) شامل نصب اولیه، ارتقاء سیستم عامل، نصب لایسنس و...

۶ - مهاجرت سرور‌های قدیمی به دستگاه ذخیره سازی جدید.

۷- راه اندازی سرور جدید در کلاستر صندوق.

۸- راه اندازی سامانه ایمیل سرور جدید.

۹- راه اندازی سامانه PAM جهت ارتباط از راه دور امن پیمانکاران و ثبت تمامی وقایع.

۱۰- راه اندازی و ارتقاء سیستم عامل و نصب مجدد سامانه اتوماسیون اداری.

۱۱- راه اندازی و ارتقاء سیستم عامل و نصب مجدد سامانه بورس و سیگما.

۱۲- راه اندازی و ارتقاء سیستم عامل و نصب مجدد سامانه.

۱۳- حذف ماشین‌های قدیمی و بلا استفاده از کلاستر صندوق.

۱۴- به روز رسانی تجهیزات سخت افزاری سرور‌ها جهت برقراری ارتباط با کلاستر صندوق.

۱۵- خرید ۵۰ دستگاه کارتریج vi LTO جهت راه اندازی سامانه BackupTape

۱۶- راه اندازی سامانه Time Server جهت مدیریت NTP Server

۱۷- برگزاری جلسات فنی و تخصصی در خصوص راه اندازی سامانه VOIP

۱۸- اتمام و تحویل نهایی پروژه باز طراحی فرآیند نقل سابقه منطبق با قوانین جدید.

۱۹- تعیین تکلیف پرونده‌های باز نقل سابقه و انطباق با فرآیند جدید.

۲۰- پیاده سازی فاز تستی و عملیاتی فرآیند ارسال پیامک‌های یادآوری تمدید در ۳ دسته بندی به صورت ارسال روزانه و همچنین امکان مشاهده پیامک‌های یادآوری تمدید ارسال شده برای هر استان.

۲۱- به روز رسانی الگوریتم دریافت تراکنش از بانک کشاورزی و ملت برای درج transaction Id با فرمت جدید.

۲۲- وصولی فیش‌های کمیسیون از کارافتادگی در فرآیند مربوطه به صورت خودکار.

۲۳- پیگیری و رفع مشکل کندی در ارسال پیامک از شرکت رایتل.

۲۴ - پیاده سازی تمامی وب سرویس‌های دریافت شده از وزارت رفاه منطبق با بستر جدید RSB اعلام شده.

۲۵- پیاده سازی وب سرویس شاهکار جهت بررسی انطباق شماره همراه و کد ملی بیمه شده.

۲۶- همکاری با معاونت بیمه‌ای در خصوص ماده ۲۱ و اجرای مصوبات کمیته مربوطه.

۲۷- پیاده سازی و تست سرویس دریافت عکس شخص از ثبت احوال.

۲۸- پیاده سازی و تست وب سرویس‌های استعلام کد پستی از ثبت احوال در سامانه سبا.

۲۹- پیاده سازی و تست وب سرویس‌های GNAF شرکت ملی پست.

۳۰- پیاده سازی الگوریتم تبدیل آدرس پستی به شناسه تقسیمات کشوری در سامانه سبا.

۳۱- درج سند رسید دریافت نیمه دوم مهر در سامانه راهکاران مالیو

۳۲- پیاده سازی و تست وب سرویس استحقاق سنجی ماده ۲۱ از ثبت احوال در بستر جدید وزارت (nix).

۳۳- جلسه با شرکت هویتا در خصوص گواهی امضا الکترونیک برای استفاده در سامانه سبا و ثبت قراردادها.

۳۴- اصلاح الگوریتم محاسبه مبلغ جدید انتقال سابقه.

۳۵- پیاده سازی و تست سرویس استعلام بیمه‌ای سایر صندوق‌ها مبتنی بر وب سرویس استعلام جامع وزارت رفاه_ برای شخص و تبعی.

ارسال نظر