تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

روحانی: رهبری تمام اختیارات مناقشه هسته‌ای در سال 92 را به من واگذار کردند

رئیس‌جمهور گفت: برای اولین بار اعلام می کنم مقام معظم رهبری تمام اختیارات حل و فصل مناقشه هسته ای و توافق موقت در صد روز اول در سال 92 را به من واگذار کردند.

اقتصاد24 - حجت‌الاسلام حسن روحانی در سخنانش در شهر تبریز گفت:‌ برای اولین بار اعلام می کنم مقام معظم رهبری تمام اختیارات حل و فصل مناقشه هسته ای و توافق موقت در صد روز اول در سال 92 را به من واگذار کردند .در طول این مدت هر ماه، هفتصد میلیون دلار پول ما آزاد شد. در مرحله بعد و برای توافق نهایی یا برجام اما گفتند بگذار این بار بر دوش همه نظام باشد و نه فقط شخص رییس جمهوری و دولت.

وی افزود: قیمت دلار را می توانیم قدم به قدم پایین بیاوریم. اما به خاطر مراحل بعد احتیاط می کنیم. امسال در حد توان حقوق کارگران و کارمندان را حتی المقدور بالا بردیم که هر چند کافی نیست ولی برای بالا بردن تحمل مردم و ایستادگی در مقابل تحریم ها و فشارهای آمریکا این کار انجام شد. در ماه های اخیر آرامش نسبی برقرار شد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: همین حالا هم با برخی کشورها در حال مذاکره هستیم و پیشنهادهایی دریافت شده ولی نپذیرفته ایم چون نامتوازن بوده. اگر متوازن باشد می پذیریم و تعهدات برجامی را بیشتر کاهش نمی دهیم ولی اگر متوازن نباشد نمی پذیریم و تعهدات را کم می کنیم
ارسال نظر