تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸

راه‌اندازی یک خط اتوبوس برقی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تا پایان سال یک خط از خطوط اتوبوس‌های برقی راه اندازی خواهد شد.

اقتصاد24 - پیمان سنندجی عنوان کرد: اتوبوس برقی به عنوان یک مد حمل و نقل خوب که کارآیی بالایی دارد برای شهرداری مهم است، به همین منظور برای توسعه آن برنامه ریزی می‌کنیم. در حال حاضر یک خط اتوبوس برقی در تهران داریم و برنامه ریزی برای توسعه دو خط دیگر است. یک خط از میدان خراسان تا میدان راه آهن و خط دیگر از میدان خراسان تا پایانه جنوب خواهد بود. تا پایان سال یک خط از این خطوط راه اندازی خواهد شد.

سنندجی تاکید کرد: به طور کلی در این ۳ خط به ۶۴ دستگاه اتوبوس برقی نیاز خواهیم داشت، اما درحال حاضر برای یک خط ۱۶ اتوبوس برقی داریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این‌که قرار است شرکت اتوبوسرانی تهران از طریق مصوبه دولت از درآمد حاصل از مابه التفاوت سوخت استفاده کند، بیان کرد: سهمیه شهر تهران به واسطه اجرای این مصوبه ۵ هزار دستگاه اتوبوس CNG خواهد بود که به مدت سه سال آینده باید تأمین شود. این چندهزار دستگاه اتوبوس می‌تواند در نوسازی ناوگان و انجام طرح‌های توسعه‌ای بسیار تأثیرگذار باشد.

او افزود: تلاش می‌شود تا پایان امسال هزار دستگاه اتوبوس از طریق این مصوبه تأمین شود. تاکنون پیگیری‌های بسیاری برای تأمین اتوبوس‌ها انجام شده‌است. پیگیری‌های وزارت صمت و سازمان شهرداری‌ها موجب اصلاح یک مصوبه و افزایش مابه التفاوت ۸۰ هزار میلیارد تومان به ۱۴۲ هزار میلیارد تومان شد. امیدواریم این مصوبه در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود و براساس آن اتوبوس‌های جدید را به ناوگان عمومی اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این‌که اتوبوس‌های فعلی به علت فرسودگی، خروج از خط و زمان تعمیرات بالا در خدمت رسانی خلل ایجاد می‌کنند، گفت: با ورود اتوبوس‌های جدید، زمان سرفاصله به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. اگر متوسط زمان ورود هر اتوبوس به ایستگاه ۷ دقیقه باشد با ورود اتوبوس‌های جدید سرفاصله ۲ دقیقه کاهش پیدا می‌کند اما اگر بخواهیم به یک استاندارد ۴ دقیقه‌ای برسیم شهر تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس زیر سن فرسودگی احتیاج دارد.

سنندجی در پاسخ به این سوال که شرکت اتوبوسرانی تا چه میزان به برنامه‌ ۵ ساله‌ی سوم توسعه شهر تهران نزدیک شده، اظهار داشت: تمام برنامه ریزی‌ها، اقدامات و نظام بودجه ریزی این شرکت براساس برنامه ۵ ساله سوم است و برهمین اساس همکاران تلاش می‌کنند. در بسیاری از برنامه‌ها پیشرفت قابل توجهی مشاهده شده اما در برنامه نوسازی باید نهادهای دیگر در این خصوص همکاری کنند. بیشترین نگرانی فعلی در خصوص نوسازی ناوگان است همچنین دولت باید مابه التفاوت آن را بپردازد تا نوسازی صورت گیرد. تغییر خطوط، ارتقای سطح کیفی و استانداردسازی برای آلودگی و انجام معاینه فنی جزو برنامه‌های موفق اتوبوسرانی بوده است.
منبع: شهرنوشت
ارسال نظر