تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه سیما

مرتضی بانک: هشت منطقه آزاد جدید به مناطق آزاد فعلی اضافه می‌شود +ویدئو

مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح امروز با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه سیما به تشریح عملکرد این دبیرخانه در طول یکسال اخیر پرداخت.

اقتصاد24 - مرتضی بانک در خصوص عملکرد یک سال اخیر مناطق آزاد گفت: در سال 97 با توجه به مشکلات مربوط به نوسانات نرخ ارز و تحریم ها، پیش بینی این بود که آثار متفاوت یا ناخوشایندی را در فعالیت مناطق آزاد شاهد باشیم، اما خوشبختانه با تلاش بسیار زیادی که به خصوص جامعه اصلی ما که سرمایه گذاران هستند و نیز خود مناطق در کم کردن آثار مشکلات انجام دادند می توان از عملکرد مناطق آزاد ابراز رضایت کرد.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری بیش از 40 درصد نسبت به سال 96 افزایش سرمایه گذاری را توسط بخش خصوصی شاهد بودیم. همچنین در سال گذشته حدود 400 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی داشتیم که از پیش بینی ما کمتر بود اما راضی کننده به نظر می رسد. عملکرد مناطق در صادرات نیز نسبت به سال 96 از رقم خوبی برخوردار است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ظرفیت مناطق آزاد با هدف توسعه اقتصادی و افزایش ظرفیت اقتصادی کشور با اضافه شده هشت منطقه جدید تکمیل خواهد شد.

وی، جاسک، زابل، بانه و اینچه برون را از جمله مناطق جدید اعلام کرد.

 







 
{$sepehr_old_video_31018}
{$sepehr_old_video_31018}
{$sepehr_old_video_31018}
ارسال نظر