تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

احمدوند: من دوپینگی نیستم، کارشان نامردی است

در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر کنار گذاشتن یکی از بازیکنان پرسپولیس منتشر شد اما چون باشگاه در این خصوص اطلاع‌رسانی شفاف نداشت، صحت و سقم خبر در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. در این شرایط، استوری‌های تهدیدآمیز احمدرضا احمدوند، بازیکن جوان سابق استقلال که در نقل و انتقالات تابستانی به پرسپولیس پیوست، موضوع را وارد فاز جدیدی کرد و نشان داد که بازیکن مورد نظر، اوست.

اقتصاد24- احمدوند در اولین استوری اینستاگرامش چنین نوشت: «آقای خلیلی حلالت نمی‌کنم.» و در استوری بعدی از محسن خلیلی، مدیر تیم پرسپولیس خواست تا نسبت به مراحل آزمایش او در تست دوم روشنگری کند در غیر این صورت ناگفته‌هایی خواهد داشت. این درخواست تهدیدآمیز با واکنش خلیلی همراه شد و او به ورزش سه گفت: «مجموعه پرسپولیس نمی‌خواست اسرار محرمانه تیم و بازیکنان را در اختیار دیگران قرار دهد اما برای حفظ کیان و شأن باشگاه مجبور هستیم بخشی از این مسأله را بازگو کنیم. در بازگشت از ترکیه، بازیکنان راهی ایفمارک شدند تا تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارند و این گونه بود که مشخص شد احمدوند از متادون استفاده کرده که جزو مواد غیرقانونی و ممنوعه است. با نظر کادر پزشکی، از او خواسته شد تا صبح روز بعد در تست مجدد حضور یابد اما در اتفاقی عجیب او برخلاف نوبت تعیین شده، چند روز بعد در ایفمارک حاضر شد. با توجه به اینکه هر ماده‌ای بعد از چند روز با برخی اقدامات اثرش از بدن خارج می‌شود، از ثبت قرارداد او خودداری شد.»
این بازیکن در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران»، ماجرا را چنین شرح داد: «یک هفته قبل از اینکه به تست پزشکی بروم، دچار بدن درد و سرماخوردگی شدم و دکتر برای من استامینوفن کدئین تجویز کرد و نسخه آن را هم دارم. نمی‌دانستم که در آزمایش، نتیجه استفاده از این قرص با تست متادون یکی است. برای همین آنها فکر کردند که من دوپینگ کرده‌ام، در حالی که تأکید کردم حاضرم دوباره تست بدهم. تست دومم هم که منفی بود.» او درباره اینکه در تاریخ دیگری برای تست دوم رفته، چنین واکنشی داشت: «حرف‌شان دروغ است. آنها خودشان تاریخ تست را عقب انداختند. آقای امام‌وردی مسئول نقل و انتقالات باشگاه شاهد است که هماهنگ کرده بودم بروم کارت پایان خدمتم را بگیرم. شماره آقای خلیلی را نداشتم که با او هم هماهنگ کنم. بعد از یک روز مرخصی می‌خواستم به تست پزشکی بروم که باشگاه خودش دوباره 2 روز آن را به تعویق انداخت و 4 روز فاصله بین تست اول و دومم افتاد. این تقصیر من نیست و می‌خواهند اذیتم کنند. گرچه در این کار موفق می‌شوند و من بازنده‌ام چون آنها باشگاه پرسپولیس هستند و نام بزرگی پشت‌شان است.» حدود 2 هفته است که احمدرضا احمدوند در تمرینات سرخپوشان حضور ندارد. او درخصوص سؤالی مبنی بر اینکه آیا با ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه یا گابریل کالدرون صحبت کرده؟ چنین پاسخ داد: «کسی جواب من را نمی‌داد؛ نه آقای خلیلی و نه آقای عرب تا اینکه استوری گذاشتم. مگر نمی‌گویند من دوپینگی‌ام؟ چرا وقتی گفتم آقای خلیلی من فلان می‌کنم، آن را رسانه‌ای کردند؟» احمدوند در پایان گفت: «من قرارداد دارم و نظر آقای کالدرون هم روی من مثبت بود اما فکر می‌کنم نظر ایشان را هم تغییر داده‌اند. حتی حاضرم رایگان برای پرسپولیس بازی کنم ولی احتمالاً باید بروم. البته هدف اصلی‌ام این است که حقانیتم را ثابت کنم. من و مدیربرنامه‌ام با آقایان عرب و امام وردی جلسه داشتیم و گفتم کارشان نامردی است. به آنها گفتم که من بازیکن تیم ملی امید هستم و مرا از استقلال به پرسپولیس کشاندید و حالا این رفتار را می‌کنید. من می‌توانم شکایت کنم ولی به خاطر هواداران دوست ندارم این کار را انجام دهم.»

متادون چند روزه از خون خارج نمی‌شود


غلامرضا نوروزی، دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ درخصوص اینکه آیا این ستاد از احمدوند تست گرفته، به میزان گفت: «ما هیچ تستی از احمدوند نگرفته‌ایم، اگر هم چنین کاری انجام بدهیم، باید جواب تست را به آزمایشگاه کلن بفرستیم. این مسأله پروسه بلندمدت است و نمی‌شود در 3،4 روز اتفاق بیفتد. باید ببینیم چه کسی این کار را کرده. هر آزمایشگاهی که تست گرفته، خودش باید پاسخ بدهد. بهتر بود که در این خصوص این چنین مصاحبه‌هایی انجام نمی‌شد، چون هم بار حقوقی دارد و هم درست نیست.» او درباره اینکه آیا امکان دارد متادون در خون کسی باشد و بعد از چند روز با مصرف موادی خاص متادون از خون خارج شود، تأکید کرد: «پروسه خارج شدن متادون از خون خیلی بیشتر از 3،4 روز طول می‌کشد و به این زودی از خون خارج نمی‌شود.» گفتنی است احمدوند در پاسخ به این سؤال که آزمایش دوم را در کدام آزمایشگاه انجام داده است، به «ایران» گفت:« من هر دو آزمایش را در ایفمارک انجام دادم و برگه آزمایش دوم هم که منفی بود در اختیار دکتر حقیقت پزشک پرسپولیس است.»

منبع: ایران آنلاین
ارسال نظر