تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
تا پایان سال جاری 5 میزگرد در حوزه خودرو برگزار می شود

تعمیق ساخت داخل خودرو ، زیر ذره‌بین وزارت صمت

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت از برگزاری پنج میز تعمیق ساخت داخل تا آخر سال در حوزه خودرو خبر داد.

اقتصاد 24- رضا مفیدی با بیان این خبر افزود: برنامه‌های مشوقی و محرکی زیادی درباره ساخت داخل خودرو در وزارت صنعت در حال انجام است. پروژه تعمیق ساخت داخل خودروبا کمک شرکتهای خودروسازی، قطعه‌سازان و انجمن‌ها به صورت هفتگی پایش و پیگیری می‌شود تا در این مسیر شاهد سرمایه گذاری و توسعه قطعه سازی در کشور باشیم.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت با اشاره به برگزاری پنج میز در حوزه خودروسازی و تعمیق ساخت داخل گفت: میز نخست در این راستا در اواخر تیرماه با حجم قرارداد ۷۴۰ میلیارد تومان و تولید ۳۵ قطعه توسط ۳۲ قطعه‌ساز و کاهش ارزبری ۸۵ میلیون یورویی انجام شد.

در شرایط فعلی تعمیق ساخت داخل خودرو یک الزام است


اوبا اشاره به اینکه در شرایط فعلی ساخت داخل و تعمیق ساخت داخل یک الزام و باید است، توضیح داد: ما در سالهای گذشته از توسعه صنایع های‌تک، قطعات الکترونیکی و مکانیکی غفلت کرده ایم و هم اکنون باید به جبران بپردازیم.

مفیدی با اشاره به اینکه بخشی از افت تولید و تولید ناقص در خودروسازی هم اکنون ناشی از کمبود قطعات است، گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده در چند ماه آینده و با کمک سازندگان داخلی و همچنین واردات قطعات، این نقص را جبران کنیم و خودروها را تکمیل و تحویل درخواست کنندگان خواهیم داد.

برگزاری میزهای ساخت داخل در صنایع دیگر


او از برگزاری میزهای ساخت داخل در صنایع دیگر خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های وزارت صنعت تا پایان سال جاری شاهد برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل خواهیم بود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت در بخش دیگری از صحبت هایش به همراهی صنایع وزارت دفاع، شرکت های دانش بنیان و شرکت های پژوهشی برای نقصان بعضی از قسمت‌های صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کمک هایی که امروزه از تمام بخش‌ها به صنعت خودروسازی روانه می‌شود این صنعت را هرچه سریعتر به تعالی برسانیم.

مفیدی با اشاره به اینکه امروزه صنعت خودروسازی به قطعات صنایع دیگر از جمله لاستیک، روغن، باطری سازی و مواد اولیه نیاز دارد، گفت: خوشبختانه این امکانات در کشور به حد کافی وجود دارد و ما نگران عقب ماندگی و کاهش ظرفیت تولید در این حوزه نیستیم. انتظارمان این است که هم افزایی با صنعت خودروسازی انجام شود و فرصت های به وجود آمده را نسوزانیم و باعث نشویم در بخشی که به خودکفایی تولید رسیده‌ایم، ارزبری داشته باشیم.

او ادامه داد: تاکنون توصیه هایی در این زمینه و در خصوص واردات لاستیک مطرح بوده اما واردات بسیار محدود شده است و باید این مسئله را تولیدکنندگان لاستیک مدنظر داشته باشند و نیازی که هم اکنون در کشور پدید آمده است را، پاسخ دهند و از این فرصت برای فراهم آوردن شرایط رقابت پذیری در کیفیت و قیمت لاستیک استفاده کنند.
ارسال نظر