تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

خودروهای قدیمی حذف می‌شوند

رضا رحمانی پنجشنبه هفته گذشته در جریان سفر به استان مرکزی اعلام کرد: خودروهای قدیمی مانند پراید و پژو 405 که توان پاس کردن استانداردهای لازم را ندارند از خط تولید خارج می‌شوند. رحمانی تاکید کرد که با برنامه‌ریزی‌های لازم، محصولات جدید و با کیفیت جایگزین آنها شود.

اقتصاد24 - رحمانی در حالی از حذف خودروهای قدیمی داخلی سخن گفته که بحث خروج این خودروها از خط تولید سال‌هاست که مطرح است. وزیر صمت در صحبت‌های خود تاریخ و محصول جایگزینی را اعلام نکرد.
حذف این خودروها تا کنون به دلیل ملاحظات تولید و نبود جایگزین عملی نشده است. پژو 405 و پراید بخش قابل توجهی از تیراژ خودروسازان را به خود اختصاص داده‌اند. این خودروها با وجود قدیمی بودن و به دلیل عدم تنوع در بازار، همچنان مشتریان زیادی دارند و تعریف محصولات جایگزین برای این خودروها ضرورت دارد. البته در اینکه پراید و پژو 405 قدیمی شده‌ و استانداردهای لازم را ندارند شکی نیست، اما اگر بعد از حذف، جایگزین برای آنها مشخص نشود، خودروسازان و مشتریان متضرر خواهند شد.
حال با توجه به تحریم صنعت خودروسازی کشور، شرایط برای تعریف محصولات جایگزین فراهم نیست و این احتمال می رود که پس از حذف این محصولات، جای خالی آنها با افزایش تیراژ محصولات فعلی که از نظر قیمتی نزدیک به پراید و پژو 405 هستند را پر کنند.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر