تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

پژو از مرسدس بنز و بی ام و سبقت گرفت

گزارش‌های مالی جدید از خودروسازان اروپایی نشان می‌دهد که سودآوری گروه PSA یا پژو -سیتروئن طی سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹، از شرکت‌های مرسدس بنز و بی‌ام‌و پیشی گرفته است.

اقتصاد24 - سودآوری برای خودروسازان بسیار مهم است؛ آن‌قدر مهم که باعث شده برخی از برندها تنها در برخی از کلاس‌ها، خودرو تولید کنند. شاید تصور کنیم که خودروسازان لوکس مانندمرسدس بنز و بی ام و به دلیل فروش محصولات گران‌قیمت درآمد بالایی دارند، اما اعداد و ارقام چیز دیگری را بیان می‌کنند. طبق گزارش جدیدی از اتوموتیو نیوز اروپا، طی فصل دوم سال ۲۰۱۹ گروه PSA خودروساز بزرگ فرانسه که نظارت بر برندهایی مانند پژو، سیتروئن،اوپل و واکسال را بر عهده دارد، سودآوری بهتری نسبت به مرسدس بنز و بی‌ام‌و داشته است.

براساس این گزارش، درآمد ناخالص بی‌ام‌و به۲.۸ و مرسدس بنز هم به۱.۴ رسیده که کمتر از درآمد ناخالص ۸.۷ درصد گروه PSA است. حتی اشکودا، یکی از برندهای اصلی گروه فولکس واگن هم درآمد ناخالص ۸.۱ درصدی را تجربه می‌کند. این موضوع با توجه به قیمت‌های بالای محصولات مرسدس بنز، بی‌ام‌و و سایر خودروسازان لوکس همراه‌با انواع تجهیزات سفارشی، عجیب به‌نظر می‌رسد.

قیمت‌های بالا یکی از ضروریات اصلی کالاهای لوکس محسوب می‌شوند، با این حال، گزارش اتوموتیو نیوز اروپا نشان می‌دهد که سودآوری کم مرسدس بنز و بی‌ام‌و می‌تواند نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری بیشتر روی تحقیق و توسعه و تلاش برای حرکت به سمت فناوری‌های جدید خودروی الکترونیکی . خودران باشد. رکود بازار چینبه همراه اختلاف تجاری موجود میان چین و ایالات متحده آمریکا هم باعث مشکلات مالی برای دو خودروساز آلمانی شده است.

مرسدس بنز و بی‌ام‌و، هر دو موفقیت مالی بسیار خوبی را در بازار چین تجربه کردند" اما اکنون شرایط فرق کرده است. گروه PSA حضور درخورتوجهی در این کشور ندارد، بنابراین اگرچه نتوانست از فرصت‌های موجود بهره‌مند شود، اما از طرفی، نگران رکود فعلی بازار چین هم نیست. البته آمار منتشرشده در یک مقطع زمانی کوتاه است و نمی‌تواند نشان‌دهنده‌ی وضعیت خوب یا بد مرسدس بنز، بی‌ام‌ یا حتی PSA باشد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر