اقتصاد24 - میرزاده گفت: در ابتدای مدیریتم بر دانشگاه، به شدت نگران روش حمل و نقل دانشجویان با استفاده از اتوبوس در این دانشگاه شدم به دلیل اینکه اولاً طول مسیر ۷ کیلومتر بود و ثانیاً منطقه کوهستانی با شیب تند بود و ثالثاً دانشجویان باید تا ارتفاع ۱۸۰۰ متر صعود میکردند. بنابراین برای بهوجود آوردن یک ناوگان ایمن، مناقصهای برگزار کردیم و نهایتاً شرکت ایران خودرو با مشارکت با یک شرکت اتریشی، عملیات ساخت تلهکابین ویژه دانشگاه را آغاز کردند. این تلهکابین که مجهز به ۷۲ کابین ۸ نفره بود در پایان سال ۹۵ به مراحل نهایی رسید و ظرفیت جابهجایی ۲ هزار دانشجو در هر ساعت را داشت.
میرزاده افزود: این تلهکابین با بودجهای کمتر از ۵۰ میلیارد تومان احداث شد و سازنده آن یک شرکت اتریشی کاملاً معتبر بود که سابقه احداث ۱۴۰۰ خط تلهکابین در مناطق کوهستانی جهان را در کارنامه دارد.میرزاده گفت: متأسفانه مدیریت بعدی دانشگاه آزاد با این توجیه که استفاده از این تلهکابین جنبه تفریحی و فانتزی دارد، آن را متوقف کردند و امروز این فاجعه رخ داد و ۹ دانشجوی مظلوم جان باختند.
منبع: جماران