اقتصاد ۲۴- مدیرعامل شرکت در این جلسه با بیان این که همه اعداد و ارقام از رشدهای پیاپی بیمه "ما" در سال گذشته و نیمه نخست امسال خبر میدهد، گفت: بیمه "ما" در شش ماه نخست سال جاری بیش از کل سال گذشته حق بیمه تولید کرده است.
ابراهیم کاردگر با اشاره به این که امروزه اینترنت بر همه جنبههای زندگی سایه انداخته و محلی برای تجمیع داده هاست، افزود: کارشناسان و مدیران باید کمک کنند که بتوانیم از دادههای ذخیره شده، به بهترین شکل در جهت منافع شرکت بهرهمند شویم.
وی افزایش سرعت عمل در کنار بهبود دقت فعالیتها را از جمله نتایج بهره گیری از ابزارهای جدید در حوزه نرم افزاری خواند و خاطرنشان کرد: این که همکاران ما بتوانند در کمتر از دو روز، حجم قابل توجهی بیمه نامه را صادر کرده و در اختیار ذینفعان قرار دهند، اقدامی است که فقط از یک شرکت چابک مانند بیمه "ما" بر میآید.
کاردگر هدف گذاری شرکت بیمه "ما" برای ارتقا به سطح شرکتهای برتر صنعت بیمه را با تکیه بر توان داخلی شرکت و استفاده از ظرفیتهای موجود، کاملا دست یافتنی خواند و گفت: بیمه "ما" از نظر کیفیت و شاخص سود، از بسیاری شرکتها رتبه بهتری دارد.
کاردگر علت ارتقای شرکت در این زمینه را نوآوری و استفاده از تکنولوژی دانست و تاکید کرد: افزودن ظرفیت هوش مصنوعی به این حوزه، بار دیگر جهش جدی در زمینه بیمه زندگی ایجاد خواهد کرد و همه این اقدامات نه تنها برای حفظ موقعیت شرکت، بلکه برای حفظ حقوق مشتری است، چرا که حیات و ممات شرکت به مشتری وابسته است.
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت با بیان این که اقدامات بیمه "ما" در راستای الکترونیکی کردن خدمات به صرفه جویی در وقت کارکنان و بیمه گزاران، افزایش دقت و سرعت و نیز بهتر شدن کیفیت فعالیتها منجر شده است، گفت: بهره مندی شرکت بیمه "ما" از نرم افزاربومی، ضمن حفظ محرمانگی اسناد، قابلیت توسعه آن را نیز فراهم کرده و افزایش رضایتمندی همه ذینفعان را در پی داشته است.
ابراهیم کاردگر با اشاره به کسب رتبه نخست شرکت بیمه "ما" در بسیاری از شاخص ها؛ از جمله رتبه اول در میان شرکتهای بیمه فعال دربازار بورس به لحاظ شفافیت و همچنین رتبه نخست در اجرای طرح نسخ الکترونیک خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش بیمه مرکزی، بیمه "ما" در سه شاخص در منطقه سبز صنعت بیمه قرار دارد و این موفقیتها نتیجه همکاری همه اجزای سازمان است.
وی همچنین با اشاره به این که بیمه زندگی، شاخص توسعه یافتگی صنعت بیمه است، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته، سهم این رشته تا ۴۰ درصد پرتفوی صنعت و در کشور ما این رقم تنها ۱۲ درصد است، در حالی که شرکت بیمه "ما" در پنج ماه نخست سال جاری موفق شده است سهم بیمه زندگی از پرتفوی خود را به ۶۵ درصد برساند که این رقم حتی از استانداردهای بین المللی هم بالاتر است.
کاردگر به سهم حدود ۱۴ درصدی شرکت بیمه "ما" از بازار بیمه زندگی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بیمه "ما"، بزرگترین بازیگر این بازار و در حال تغییر معادلات آن به نفع خود است.
دکتر کامبیز پیکارجو رئیس هیات مدیره شرکت نیز در این نشست با بیان این که دنیای آینده، دنیای الگوریتم هاست، گفت: بیمه، آرامش را برای تک تک افراد جامعه تضمین میکند و ما به عنوان یک شرکت بیمه، باید در تغییرات و دگرگونی ها، ایفای نقش کرده و در کنار جامعه باشیم.
وی با اشاره به طراحی پلتفرمی مبتنی بر هوش مصنوعی در شرکت بیمه "ما" برای ارائه خدمات بهتر، سریعتر و دقیقتر به مشتریان، افزود: تغییرات اقتصادی و سیاسی در کشور ممکن است مشکلاتی را در مسیر ما ایجاد کند، ولی ما میتوانیم با بهره مندی از دانش روز و تکنولوژی در دسترس، شدت این مشکلات را کاسته و یا اثر آنها را از بین ببریم.
پیکارجو دنیای کنونی را عصر توسعه دیجیتال، عصر برنامه نویسان و طراحان دانست و خاطرنشان کرد: باید با استفاده از این ظرفیتها و توانمندی ها، همه تلاش کنیم تا آینده خودمان و صنعت بیمه را بسازیم و به بهترین شکل، پاسخگوی نیاز مشتریان، سهامداران و همه ذینفعان باشیم.
وی همچنین به تجربه و دانش اندوخته در مدیران و کارشناسان شرکت بیمه "ما" اشاره و تاکید کرد: با ظرفیتی که در شرکت بیمه "ما" مشاهده میشود، رسیدن آن به نقاط پرافتخار صنعت دور از دسترس نیست، کما این که نگاهی به عملکرد شرکت در چند سال گذشته به خوبی این روند را نشان میدهد.
قائم مقام مدیرعامل شرکت بیمه "ما" نیز در این جلسه از تازهترین اقدامات در راستای استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای افزایش نقش بیمه "ما" در بازار گفت.
مهدیه نعیم حسنی توسعه هوش مصنوعی بومی، آموزش هوش مصنوعی در حوزه بیمه، آموزش هوش مصنوعی در حوزه تعهدات مرکز خدمات و یکپارچگی هوش مصنوعی با APIهای اولویت اول را از الزامات این بخش خواند و افزود: مستندات مراکز طرف قرارداد، مراکز آنلاین، شعب، نمایندگیها و سوالات عمومی در این بخش در حال آماده سازی است و تست و تقویت یادگیری هوش مصنوعی برنامه ریزی شده است.
او در تشریح دستاوردهای ارائه خدمات دیجیتال به مشتریان، گفت: رسیدن به سطح رضایت ۹۰ درصدی مشتریان، افزایش نسخ الکترونیکی و کاهش مفقودی اسناد، ایحاد امکان ثبت و رسیدکی خسارت از هر مکان و در هر زمان و پرداخت خسارت در کوتاهترین زمان، تنها بخشی از این دستاوردهاست.
وی آموزش دستیار هوشمند و توسعه APIهای احراز هویت را از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش خواند و ادامه داد: شرکت بیمه "ما" در بهره مندی از خدمات مبتنی بر داده و فناوری، پیشتاز است که از جمله آنها به آماده سازی زیرساخت طرح طلای بیمه "ما" برای خرید و فروش یونیتهای سرمایه گذاری، راه اندازی دیتاسنتر موازی، طراحی و راه اندازی پلتفرم نئوما مبتنی بر هوش مصنوعی و راه اندازی پرتال کارکنان اشاره کرد.
همچنین در سومین همایش مشترک مدیران شرکت بیمه "ما" و مرکز خدمات حوزههای علمیه در شهر مشهد، از طرح جدید بیمهای شرکت با نام «نئوما» رونمایی شد.
نئوما دستیار هوشمند شرکت بیمه "ما" است که علاوه بر پاسخگویی به سوالات بیمه گزاران و احراز هویت غیرحضوری آنها، عملیات ثبت خسارت و صدور بیمه نامه را نیز انجام میدهد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر میرمحمدی، رییس مرکز خدمات حوزههای علمیه سراسر کشور نیز در این جلسه با قدردانی و اظهار رضایت طلاب و روحانیون و خانوادههای آنها از خدمات بیمهای بیمه "ما" گفت: امیدوارم قرارداد سال جدید مابین مرکز خدمات حوزههای علمیه و بیمه "ما" با همان نگاه و رویکرد قبلی پیش برود که البته با نگاهی که دکتر کاردگر مدیر عامل شرکت بیمه "ما" دارند که نگاه معنوی و خدمت صادقانه است، دور از انتظار نمیباشد.
وی افزود: اگر شرکت بیمه "ما" رشد کند ما خوشحال میشویم و در این بخش کمک و همراهی خواهیم کرد چرا که رشد و بالندگی بیمه " ما" منجر به رشد کشور و رشد انقلاب خواهد شد.
دکتر میرمحمدی خاطر نشان کرد: بنده از انعقاد و تمدید قرارداد با بیمه "ما" بسیار خرسندم چرا که تا به امروز شکایتی از مراکز استانها نسبت به ارائه خدمات در خصوص قرار داد فوق دریافت نکردهام.
دکتر حدادی منش معاون سلامت و امور بیمههای مرکز خدمات حوزههای علمیه، ابتدا گزارشی از خدمات شرکت بیمه "ما" ارائه کرد و اظهار داشت: در دو سال گذشته بیمه "ما" در عملیاتی گسترده و در خور توجه، بیش از هفتصد روز خدمت بیمهای را در قالب بررسی بیش از ۷ میلیون سند درمانی ارائه کرد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طلاب و خانوادههای آنها در سراسر کشور از این خدمات به نحو مطلوبی بهرهمند شدند.
وی یکی از مهمترین دستاوردهای بیمه "ما" را کاهش وابستگی به اسناد کاغذی و افزایش سهم اسناد الکترونیک عنوان کرد و گفت؛ این کاهش بهگونهای که سهم استفاده از این اسناد از ۷۰ درصد فراتر رفته و به ۷۵ درصد رسیده است.
حدادی منش افزود: این دستاوردها، بیمه "ما" را در میان شرکتهای بیمهای کشور به یکی از پیشگامان عرصه تحول دیجیتال و توسعه خدمات غیرحضوری تبدیل کرده است.