تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
در دیدار مقامات گروه حمل و نقل دریایی ونیز با مدیرعامل سازمان بنادر مطرح شد؛

خط کشتیرانی چابهار ـ ونیز ایجاد شد/ پیمان خواهرخواندگی بندر تریست ایتالیا و بندر شهید رجایی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با مثبت خواندن همکاری های دریایی و بندری ایران و ایتالیا، گفت: جامعه دریایی ایران ارتباط خوبی با مقامات دریایی کشور ایتالیا دارد.

اقتصاد24 - محمد راستاد صبح امروز در دیدار با دبیرکل گروه حمل و نقل دریایی ونیز و هیات همراه، تاکید کرد: سازمان بنادر ضمن استقبال از سرمایه گذاری شرکت های زیر مجموعه گروه حمل و نقل دریایی ونیز در فعالیت های بندری چابهار، از دالان ترانزیتی تعریف شده بین بندر چابهار و ونیز یا تسهیلات موجود حمایت خواهد کرد.

راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی تمام تلاش خود را برای عملیاتی شدن همکاری گروه حمل و نقل دریایی ونیز در بندر چابهار به کار خواهد بست، افزود: کلیه عملیات های بندری در ایران توسط بخش خصوصی انجام می گیرد و بخش های غیر دولتی با سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تولیدی در پسکرانه های بندری فعال هستند.

وی با اشاره به ظرفیت سالانه 8,5 میلیون تنی بندر چابهار ، تاکید کرد: با تکمیل طرح های توسعه ای در بندر چابهار ظرفیت این بندر به بیش از 50 میلیون تن در سال خواهد رسید.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، بندر چابهار با توجه به موقعیت ایده ال، نقطه اتصال مناسبی در حوزه دریای عمان، اقیانوس هند و کشورهای آسیای میانه است.

راستاد اظهار داشت: در صورت اتصال کامل بندر چابهار به شبکه ریلی کشور، به مزیت های ارتباطی این بندر افزوده خواد شد و این بندر دیگر تنها یک نقطه برای تخلیه و بارگیری کالا نخواهد بود، بلکه یک حلقه از زنجیره لجستیکی جا به جایی کالا محسوب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بندر تریسته در ایتالیا و بندر شهید رجایی در ایران، با امضای پیمان خواهرخواندگی، آماده توسعه همکاری های متقابل هستند.

رایزنی برای ایجاد خط کشتیرانی بین بندر چابهار و بندر ونیز


پائولو مالاگوتی؛ دبیرکل گروه حمل و نقل دریایی ونیز در این دیدار گفت: طی تحقیقاتی و مطالعاتی که انجام دادیم، پتانسیل بالای بندر چابهار و منطقه آزاد چابهار توجه ما را به خود جلب کرد.

پائولو مالاگوتی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه گروه حمل و نقل دریایی ونیز بتواند پل ارتباطی بین ایتالیا و ایران باشد، افزود: بندر خشک و مکانیزه پادووا در 40 کیلومتری بندر ونیز توسط ریل یه تمام نقاط اروپا متصل است و فرصت خوبی برای جا به جایی کالا از بندر ونیز به نقاط مختلف اروپا ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در صورت ایجاد خط کشتیرانی بین بندر چابهار و بندر ونیز، حمل و نقل کالا می تواند از بندر چابهار به تمام نقاط اروپا صورت بگیرد و متقابلا امکان حمل و نقل کالا از بندر ونیز به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه از طریق چابهار امکانپذیر خواهد بود .

فرصت خوب استقرار صنایع تولیدی ایتالیا در پسکرانه بندر چابهار


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار گفت: گروه حمل و نقل دریایی ونیز مجموعه ای از شرکت های فعال در حوزه خدمات دریایی، بندری و تولیدی است که توسط صنف صنایع ونیز مدیریت می شود.

عبدالرحیم کردی، خاطر نشان کرد: برخی از شرکت های این مجموعه درنظر دارند تعدادی از صنایع تولیدی خود را در بندر پسکرانه بندر چابهار مستقر کنند.

به گفته کردی، ایجاد ارتباط موثر بین بندر چابهار و بندر ونیز می تواند مشوق خوبی برای حضور این صنایع تولیدی در بندر چابهار و حمل ونقل کالا بین دو بندر باشد.
گفتنی است، گروه حمل و نقل دریایی ونیز مجموعه ای از شرکت های مستقل و غیرانتفاعی است که به دنبال تحولات اخیر دولتی در سیستم مدیریت بنادر ایتالیا، در صدد معرفی کمپانی ها و گروه های تجاری فعال در زمینه های مختلف کشتیرانی و اقتصاد بنادر ونیز است.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی
ارسال نظر